کد خبر: ۷۰۲۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: به دنبال وصول گزارش‌هایی از تلفات در نوزادان زنبور عسل (لارومیری) در زنبورستان‌های چند استان، بازدید، بررسی و نمونه‌برداری‌های گسترده ای توسط کارشناسان سازمان دامپزشکی در کشور در حال انجام است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر محمدباقر مقدس» مدیرکل دفتر مدیریت بهداشت بیماری‌های زنبورعسل این سازمان امروز اعلام کرد: با توجه به اینکه در زنبور عسل، نوزادان در دوران لاروی به صورت طبیعی به حالت خوابیده و به شکل C لاتین در کف حجره قرار می‌گیرند، اما در عارضه اخیر نحوه استقرار لاروها تغییر کرده و گاهی به صورت عمودی در امتداد حجره دیده می شوند و از آنجا که علائم ذکر شده اختصاص به یک بیماری خاص نداشته و به دلایل مختلف (از جمله بیماری لوک اروپایی، آلودگی شدید کلنی به جرب واروا ، گرمای شدید منطقه و ...) قابل مشاهده است. لذا به منظور مشخص شدن علت اصلی تلفات، نمونه برداری‌های لازم انجام شده است که به محض حصول نتیجه، اطلاع رسانی، توصیه‌ها و راهکارهای لازم جهت کنترل بیماری به زنبورداران عزیز ارائه خواهد شد.

وی از زنبورداران درخواست کرد تا در صورت مشاهده هر گونه تلفات در نوزادان، مراتب را در اسرع وقت به نزدیک‌ترین اداره دامپزشکی محل استقرار زنبورستان گزارش کنند.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
0
0
واقعا زنبور داران مظلوم واقع شده اند و از خدمات بهداشتی دامپزشکی محروم
نظر شما
ادامه