کد خبر: ۷۰۲۷۶

حکیم مهر: «دکتر محمودرضا رسولی» مدیرکل دامپزشکی استان همدان به همراه هیأت همراه با حضور در شهرستان اسدآباد با فرماندار شهرستان اسدآباد و معاونین‌ وی پیرامون مسائل حوزه دامپزشکی شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان همدان، در این دیدار، «دکتر حسینعلی شرکایی» فرماندار شهرستان اسدآباد ضمن خیر مقدم و ابراز خرسندی از حضور مدیرکل دامپزشکی و هیأت همراه به دیار سید جمال الدین اسدآبادی، مدیرکل دامپزشکی را فردی خوش نام، باتجربه، اخلاق مدار و دارای سابقه مدیریتی درخشان دانست و افزود: دامپزشکی با بهداشت و سلامت مردم ارتباط مستقیم دارد و اولویت اول دولت مردمی توجه ویژه به این مقوله است.

در ادامه فرماندار شهرستان اسدآباد ضمن تشکر و قدردانی از  اقدام ضربتی رئیس و کارکنان اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد درخصوص جمع آوری ذبح غیربهداشتی مرغ زنده در سطح روستاها و شهرهای اسدآباد، آجین و پالیز، گفت: رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد یکی از مدیران  جوانان، پا به کار و‌ پیگیر شهرستان بشمار می رود.

دکتر محمودرضا رسولی مدیرکل دامپزشکی استان همدان ضمن تشکر و قدردانی از تعامل و حمایتهای ارزشمند فرماندار،معاونین و مجموعه فرمانداری اسدآباد، از اشرافیت کامل وی به وظایف دامپزشکی و توجه ویژه به مقوله بهداشت و سلامت عمومی جامعه ابراز خرسندی نمود و افزود: از هر اقدامی که بهداشت مردم را تهدید کند کوتاهی نکرده و نخواهیم کرد و اگر پشتیبانی مسئولین ارشد استان و شهرستان ها نباشد، دامپزشکی برای سلامت مردم نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

وی در ادامه با اشاره  به شروع فصل گرما و شیوع بیماری تب کریمه کنگو ، گفت: خوشبختانه تاکنون موردی از تب کریمه کنگو در استان گزارشی نشده اما اقدامات لازم را برای پیشگیری از بروز این بیماری را انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی است و از طریق کنه، گوشت، خون و ترشحات دام آلوده منتقل می‌شود اظهار داشت: در حوزه مبارزه با کنه و ناقلان بیماری در سطح استان و شهرستان اسدآباد به صورت رایگان سم‌پاشی بدن دام و اماکن دامی از سوی دامپزشکی انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه در حوزه پیشگیری انتقال بیماری از طریق گوشت و ترشحات دام آلوده نیز در حال حاضر هیچ کشتارگاه سنتی در استان وجود ندارد افزود: تمام کشتارگاه‌های همدان صنعتی و مجهز به پیش‌سرد هستند که همین موضوع یکی دیگر از اقدامات پیشگیرانه بیماری خطرناک تب هموراژیک کریمه کنگو و باعث از بین رفتن این ویروس می شود.

وی با بیان اینکه گوشت‌ مصرفی مردم شریف شهرستان اسدآباد دارای ضریب امنیت بهداشتی بیشتری بوده و از کشتارگاه صنعتی صالح آباد روزانه توسط خودروهای سردخانه دار و دارای پروانه حمل بهداشتی تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی از مبدأ تا مقصد صورت می‌گیرد،خاطرنشان کرد: تمامی گوشت و آلایشات دامی کشتارگاه صنعتی دارای بسته بندی و برچسب تاریخ تولید و انقضاء و نوع جنس دام (لیبل آبی روی گوشت: دام نر و لیبل سفید دام ماده)  بوده و در سطح بازار توزیع می‌شود.

دکتر رسولی در ادامه با بیان اینکه بهداشت و سلامت مردم خط قرمز ماست، خاطرنشان کرد: کشتارگاه اسدآباد بصورت سنتی و غیربهداشتی فعالیت می کرد که در سال ۹۵  با اخذ دستور قضایی توسط اداره محیط زیست طبق مصوبه کمیته ساماندهی کشتارگاه های استان تعطیل شد.

این مقام مسئول اظهار داشت: با اعلام حمایت از متقاضیان احداث کننده کشتارگاه صنعتی دام در سطح شهرستان، تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان اسدآباد دارای ۱۳ واحد قصابی با کشتار روزانه میانگین ۵ راس گاو ۱۰ رأس گوسفند می باشد، باتوجه به هزینه های بالای احداث و نگهداری کشتارگاه صنعتی، متاسفانه برای سرمایه گذاران صرفه اقتصادی نداشت

دکتر رسولی در زمینه حفظ و حراست از سرمایه های دامی، گفت: باتوجه به افزایش ۷۰ درصدی پیش بینی واکسیناسیون بیماری های دامی در سطح استان، خوشبختانه به لطف خدا و حمایت های استاندار، معاونین وی و فرمانداران و زحمات شبانه روزی پرسنل دامپزشکی بیش از ۴۰ درصد کانون بیماریهای دامی نسبت به سالیان گذشته کاهش یافته است

مدیرکل دامپزشکی استان در ادامه به تشریح سایر وظایف و اقدامات دامپزشکی در خصوص بیماری های از بیماریهای مشترک بین انسان و دام، نظارت بر فرآورده های خام دامی، کنترل و پیشگیری بیماریهای دامی و طیور پرداخت و گفت:  در تخصیص اعتبارات سال جاری دامپزشکی را پشتیبانی و حمایت نمایند.

 در ادامه مهندس وثوقی کیا رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد ضمن تشکر و قدردانی از حمایت های بی دریغ فرماندار شهرستان و مدیرکل دامپزشکی استان، گزارشی کاملی از عملکرد، دستاوردهای و معضلات پیش رو پرداخت.

 

نظر شما
ادامه