کد خبر: ۷۰۲۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: بر اساس اطلاعیه‌ی روابط عمومی کل دانشگاه آزاد اسلامی خبر انتقال دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد واحد ارومیه صحت ندارد و این موضوع شایعه‌ای بیش نیست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، مخاطبان خبرگزاری فارس سوژه‌ای با عنوان «جلوگیری از انتقال دانشکده‌ دامپزشکی دانشگاه آزاد واحد ارومیه» در سامانه فارس من ثبت کرده‌اند و از خبرنگار فارس خواستار پیگیری این موضوع شده‌اند .

در متن این درخواست آماده است: ما جمعی از دانشجویان دغدغه‌مند دامپزشکی دانشگاه آزاد واحد ارومیه به جهت حفظ هویت و ارزش رشته دامپزشکی نسبت به فرآیندی که در جهت تغییر محل دانشکده‌ دامپزشکی و تغییر نام آن آغاز شده اعتراض داشته و ذکر چند نکته و مطالبه را لازم می‌دانیم:

از آنجایی که دانشگاه باید به عنوان محل آموزش و تربیت نیروهای ماهر و کارآمد نگریسته شود نه بنگاهی که معیار تصمیمات و تعیین اولویت‌هایش سود بیشتر اقتصادی باشد فلذا، تحویل محل دانشکده‌ی دامپزشکی، که از حیث قدمت و هم از حیث طراحی ساختمان دانشکده، با هویت این رشته در دانشگاه گره خورده به رشته‌ی تازه تاسیس پزشکی، از چه منطقی برخوردار است؟

چرا صدها دانشجوی دامپزشکی تا زمان نامعلوم از امکانات آموزشی در دانشکده‌ی خود بی‌بهره شوند و جای خود را به دانشجویان پزشکی بدهند؟

اگر اولویت یک دانشگاه موضوعات علمی است، چگونه ممکن است رشته‌ی جدیدالتاسیس پزشکی در اولویت بالاتری از رشته‌ی دامپزشکی قرار گیرد که علی‌رغم قوامی که طی این سال‌ها یافته و جایگاه علمی مناسبی که پیدا کرده هنوز به حد نصاب تعداد اعضای هیئت علمی نرسیده است؟

ما از مسئولین محترم دانشگاه خواستاریم که از تصمیم خود برای انتقال دانشکده‌ی دامپزشکی به محلی که از امکانات و اولویت پایین‌تری برخوردار است صرف نظر کنند تا ضمن حفظ هویت و اصالت این دانشکده که خانه‌ی ما دانشجویان است، این نگرش منفی به دانشجویان نیز منتقل نشود که هر کسی سود بیشتری برای دانشگاه دارد احتمالا در اولویت بالاتر دریافت امکانات و توجه خواهد بود.

در این راستا طبق پیگیری خبرنگار فارس در ارومیه و براساس اطلاعیه روابط عمومی کل دانشگاه آزاد اسلامی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد واحد ارومیه و رشته دامپزشکی یکی از بهترین رشته‌های دانشگاهی دانشگاه آزاد بوده و بالای ۲۵ تا ۳۰ هئیت علمی و دارای گروه قوی و امکانات مناسب دانشگاهی است.

بر این اساس خبر انتقال دانشکده دامپزشکی وجود خارجی نداشته و شایعه‌ای بیش نیست و این موضوع صحت ندارد و همچنان دانشکده دامپزشکی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
2
0
دلتون هم بخواید به دانشکده پزشکی ملحق بشید مگه تا حالا جدا بودید چی داشته براتون. هویت دامپزشکی با پزشکی یکی هستش و باید جزیی از دانشکده پزشکی باشه
نظر شما
ادامه