کد خبر: ۶۹۷۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: مدیر کل دامپزشکی استان کرمان مسئولین فنی دامپزشکی را بازوان توانمند حاکمیت دامپزشکی اعلام کرد و افزود: مسئولین فنی دامپزشکی در حوزه های نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی و دارو و درمان دامپزشکی و ... فعالیت می نمایند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، «دکتر حسین رشیدی» گفت: مسئولین بهداشتی دامپزشکی نیروهای تحت نظارت بخش دولتی می باشند و از آنجا که مسئولیت آنان معطوف به دستگاه می باشد، نیاز است که دقت بیشتری در نظارت های خود داشته باشند و در این زمینه پاسخگو باشند.

وی از روسای ستادی ادارات دامپزشکی تقاضا نمود که بر عملکرد مسئولین فنی بیش از پیش نظارت داشته باشند.

این مقام مسئول اعلام کرد: مسئولین فنی دامپزشکی حوزه های نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی در مراکز تحت نظارت دامپزشکی نظیر کشتارگاه‌های دام و طیور، کارخانه‌های تولید خوراک دام، کارگاه ها، کارخانه‌ها و مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام و دامی، سردخانه‌های مواد پروتئینی با منشا دامی و مراکز جمع آوری شیر و عسل فعالیت می نمایند.

دکتر رشیدی اعلام کرد: مسئولین فنی دامپزشکی خط مقدم نظارت بر رعایت شیوه ‌نامه‌های بهداشتی مربوط به کشتار دام، طیور و... هستند که کنترل فراورده تولیدی از منظر بهداشت و... و نیز مسئولیت آزمایشات خودکنترلی در کشتارگاه ها با مسئولین فنی، دستیاران و ناظرین بهداشتی است.

وی بر اهمیت نظارت مسئولان فنی حوزه دارو و درمان از زمان ورود تا خروج داروهای دامی تاکید نمود و ارسال گزارشات حسب وظیفه مندی از وظایف آنان برشمرد.

دکتر رشیدی در خصوص اهمیت ویژه سامانه دارو و مواد بیولوژیک و نیز سامانه نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی مطالبی را بیان داشت و افزود: مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی از سامانه های الکترونیک بعنوان ابزاری کارامد برای ارتقای عملکرد استفاده نمایند.

مدیر کل دامپزشکی استان از مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی به عنوان سفیران حوزه سلامت جامعه یاد کرد و حساسیت وظایف آنها را گوشرد نمود و گفت: ما خود را مدافع این سفیران می‌دانیم و هرجا لازم باشد حتما از آن‌ها حمایت می‌کنیم ولی لازم است که مسئولین فنی بهداشتی با حضور فعال و مستمر و پاسخگویی در قبال وظایف محوله در ارتقای شرایط بهداشتی و کیفیت و سلامت محصول نهایی که به دست مصرف‌کننده نقش موثری ایفا نمایند.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مسول فنی فروشگاهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
0
0
چه جوری
دامپزشک از فارس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
0
1
به عمل کار براید به سخندانی نیست در استان همجوار شما مسئول فنی با حدود 18 سال سابقه را بدون هیچ دلیل منطقی وفقط به استناد حق انتخاب مسئول فنی توسط کارفرما از کار برکنار ومجوز ادامه تخلفات را به کشتارگاه دادند واز سازمان دامپزشکی ونظام دامپزشکی کشور هم کسی را مورد سئوال قرار ندادند
نظر شما
ادامه