کد خبر: ۶۹۷۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: متفاوت‌ترین و اولین موزه حیوانات در تهران موزه گربه‌های ایرانی در خیابان وصال است. اینجا ۲۴ گربه با نژادهایی همچون پرشین، بریتیش، راشن بلو، DSH  و... زندگی می‌کنند. جالب اینکه هر کدام از گربه‌ها اسم و رفتار مخصوص خودشان را دارند. البته موزه گربه‌های ایرانی یکی از بهترین مکان‌ها برای به چالش کشیدن ترس از گربه و آشنایی با این حیوان لوس است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از در یکی از دنج‌ترین فرعی‌های خیابان وصال شیرازی، تابلوی موزه گربه‌ ایرانی توجه هر رهگذری را به خود جلب می کند. این موزه در خانه‌ای قدیمی با نمای آجری راه‌اندازی شده است که با قدم گذاشتن در فضای حیاط آن وارد دنیای گربه‌ها می‌شوید.

 

خانه‌ای برای آرامش و رفاه

در بدو ورود به موزه باید قبل از هر اقدامی برای رعایت بهداشت باید کیسه های مخصوص به پا کنید و راهی این بنای دوطبقه قدیمی برای ماجرا جویی در دنیای گربه های بازیگوش شوید. موقع قدم زدن حسابی حواستان به گوشه کنار حیاط و عمارت باشد؛ چون به هر گوشه که سرک می کشیم، خانه هایی در کنار وسیله هایی بازی برای استراحت و استفاده گربه‌ها فراهم شده است. باید به نحوی قدم بزنید که اسباب آرامش آنها خدشه‌دار نشود و خدای نکرده ظرف غذا و وسایل بازی آنها زیر دست و پا له نشود.

 

سفر به دنیای موش و گربه عبید زاکانی 

بعد از حیاط نوبت به تماشای بنای عمارت این ساختمان می رسد. روی در و دیوار این بنا تا جایی که سو ی چشم یاری می کند پر از تمبرها و طرح و نقش های گربه از کشور های مختلف است .تنوع و تکثر این تمبرها نشانگر پیوند تاریخی هر کدام از این کشورها با نژادهای مختلف گربه است. در این موزه  حدود ۸۰۰ تمبر گربه وجود دارد. همچنین دیوارهای کافه پر است از عکس‌های عکاسانی است که گربه‌ها را سوژه  کار خود قرار داده اند.

طبقه دوم این موزه، شامل اطلاعات جمع‌آوری شده متمرکز بر حضور گربه‌ها در تاریخ و ادبیات ایران است. تابلوهایی رنگارنگ از اشعاری و داستان سرایی‌های عبید زاکانی که هر بازدید کننده ای  را سرگرم می کند. تزئینات داخلی این کافه پر است از تزئینات و مجسمه های گربه و همچنین روی میزها کتاب‌هایی است که اطلاعاتی در باره گربه‌ها نوشته شده است. نکته جالب‍‌تر گربه های این موزه قصه زندگی گربه های ساکن در آن است.هر کدام از گربه های این موزه داستان های مخصوص به خود را دارند و با سرپرستی مسئولان مهربان این کافه در کنار هم زندگی می کنند. قصه هایی شنیدنی و جالب که مطلع شدن از آن خالی از لطف نیست. اکثر گربه‌های کافه از نژاد پرطرفدار پرشین هستند . نکته مهم گربه‌های موزه زیر نظر پزشک هستند و واکسینه شده اند، اما اجازه بغل کردن گربه‌ها و هر حرکتی را که مانع استراحت و آرامش آنها شود ندارید.

 

رفتار ممنوعه با گربه‌ها

گربه های این موزه عروسک وسیله بازی نیستند. پس باید گربه ها فقط با میل و تمایل خودشان مورد نوازش قرار گیرند و در آغوش گرفته شوند. حتما بر رفتار کودکان با گربه ها را نظارت کنید تا با رفتار شیطنت‌آمیز اسباب برهم خوردن خواب یا آرامش گربه ها نشوند. پس در زمان حضور وقتی گربه ها خواب هستند بی هوا آنها را بیدار نکنید. اجازه دادن غذای خودتان به گربه ها را هم ندارید. غذای این گربه ها متفاوت از غذای بازدیدکنندگان است و احتمال اینکه یک غذای نامناسب باعث به خطر انداختن سلامتی گربه ها شود زیاد است . از طرفی مزاحم غذا خوردن گربه ها هم نباشید. زمان بازدید از سر و صدای زیادی و عکس گرفتن با فلش دوربین هم حتما پرهیز کنید.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
0
0
جدایی حیوانات از محیط و شرایط طبیعی که برای آن خلق شده اند نقض حقوق حیوانات است
نظر شما
ادامه