کد خبر: ۶۸۲۰۸

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با سفر به شهرستان تیران و کرون ضمن دیدار و گفتگو با سرپرست فرمانداری و کارکنان شبکه دامپزشکی، از یک کارخانه تولید خوراک دام و طیور در بخش مرکزی، کشتارگاه صنعتی طیور و یک گاوداری صنعتی در بخش کرون این شهرستان بازدید تحصصی نمود و مشکلات پیش روی تولید مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، «دکتر شهرام موحدی» مدیرکل با سفر به شهرستان تیران و کرون با «دکتر علی محمدی کیا» سرپرست فرمانداری دیدار و پیرامون موضوعات مختلف حوزه دامپزشکی، بهداشت و سلامت عمومی و... به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

دکتر موحدی ضمن عرض تبریک انتصاب و خداقوت به سرپرست فرمانداری تیران و کرون، پیرامون تاریخچه تشکیلات نوین دامپزشکی در ایران سخن گفت و تصریح کرد: کمتر از 4 سال دیگر، قدمت یک قرنی دامپزشکی در کشور را می بایست گرامی بداریم.

وی در مبحثی دیگر اهم فعالیت های دامپزشکی در حوزه بهداشت و سلامت عمومی جامعه را به اختصار تشریح و افزود: تأمین بهداشت، سلامت و فراهم کردن رفاه دام، کنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دام، تأمین و تضمین بهداشت و سلامت فرآورده‌های دامی، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام، فراهم کردن شرایط ورود به بازارهای جهانی، توسعه پایدار و سرمایه گذاری در بخش دام و اجرای الزامات، مقررات و دستورالعمل های بهداشتی سازمان‌های بین المللی مرتبط از مهم ترین اهداف تعریف شده برای سازمان دامپزشکی کشور می  باشد.

دکتر موحدی به تلاش شبانه روزی در راستای تحقق اهداف والای سازمان دامپزشکی کشور اشاره و تصریح کرد: صادرات بیش از 30 میلیون کیلوگرم فرآورده های دامی با ارزش صادراتی 47 میلیون دلار ، 13 میلیون نوبت سر واکسیناسیون انواع دام و... تنها بخشی از اقدامات دامپزشکی استان طی سال گذشته بوده است.

این مقام مسئول به بحران سال های 95 تا 97 شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سطح استان اشاره و افزود: خوشبختانه با همت پرچمداران خط مقدم مبارزه با بیماری های خطرناک مشترک بین انسان و حیوان و همکاری ارزشمند دستگاه های مرتبط و دقت نظر پرورش دهندگان طیور، بیش از 3 سال است هیچ کانونی از این بیماری بسیار واگیردار در سطح استان پهناور اصفهان مشاهده نشده است و این به معنی عدم وجود ویروس در طبیعت نمی باشد.

دکتر موحدی با اشاره به ممیزی های صورت گرفته از واحدهای پرورشی و اصلاح ساختار آنها در جهت ارتقاء امنیت زیستی خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات موفقیت آمیز دامپزشکی استان طی سه سال گذشته، تزریق بیش از ٣١ میلیون دز واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سطح مزارع مرغ تخم گذار، مادر و بوقلمون می باشد.

وی تصریح کرد: به جهت تشخیص سریع بیماری آنلفوانزای فوق حاد پرندگان و در راستای آرامش خاطر مرغداران در سراسر استان تمامی هزینه های مربوط به اعزام اکیپ های تخصصی، نمونه برداری و آزمایش( PCR ) که هزینه بالایی نیز دارد را به صورت رایگان برای پرورش دهندگان انجام می دهیم.

دکتر موحدی به جلسات کشوری، استانی و شهرستانی ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نیز اشاره و همراهی و تعامل دستگاه های شهرستانی با شبکه دامپزشکی شهرستان را خواستار شد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان در ادامه، عدم و کاهش بروز بیماری های دامی و مشترک طی سال های اخیر را دستاوردی ارزنده برای حوزه دامپزشکی عنوان و  به طرح ها و پروژه های در دست اقدام حوزه دامپزشکی استان اشاره و خاطر نشان کرد: در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها تمام تلاش خویش را به کار گرفته ایم تا بتوانیم ضمن حمایت حداکثری از تولیدکنندگان به ویژه تولید فرآورده های خام دامی سالم و بهداشتی، زمینه توسعه اقتصاد و صیانت از سرمایه های ملی را بیش از پیش فراهم نماییم.

دکتر موحدی خالی بودن حدود 50 درصد پست های سازمانی، کمبود اعتبارات و خودروهای عملیاتی را از مهم ترین مشکلات دامپزشکی استان برشمرد و حمایت مسئولین متولی را خواستار شد.

سپس دکتر میثم استکی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تیران و کرون نیز گزارشی اجمالی از فعالیت های این شبکه در حوزه های مختلف ارائه و از حمایت های بی دریغ فرمانداران شهرستان با اهداف دامپزشکی تشکر و قدردانی نمود.

در ادامه «دکتر محمدی کیا» سرپرست فرمانداری شهرستان تیران و کرون ضمن خیر مقدم گویی به مدیرکل دامپزشکی استان و همراهان، به حساسیت نوع خدمات دامپزشکی و ارتباط با آن با بهداشت و سـلامـت عمـومی جامعه اشاره و افزود: خدمات ارزنده ای از سوی این دستگاه دولتی به مردم و تولید کنندگان ارائه می شود.

وی به رتبه های برتر استان اصفهان در زمینه تولید فرآورده های خام دامی اشاره و از عملکرد مدیرکل دامپزشکی استان در راس امور و همچنین عملکرد و تسلط بر موضوعات مرتبط از سوی ریاست شبکه دامپزشکی شهرستان تیران و کرون، تشکر و قدردانی نمود.

سرپرست فرمانداری شهرستان تیران و کرون به بروز و شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان سال های گذشته نیز اشاره و تصریح کرد: به شخصه شاهد تلاش 24 ساعته کارشناسان دامپزشکی در آن زمان بوده ام که بدون خستگی در میدان مقابله با این بیماری حضور داشتند.

وی با اشاره به حجم کاری نیروهای دامپزشکی، خاطر نشان کرد: خدمات بدون منت دامپزشکی در ذهن مردم ماندگار خواهد بود.

نماینده عالی دولت در شهرستان تیران و کرون  به مقوله مهم امنیت غذایی در جامعه اشاره و اظهار نمود: فعالیت های جهادی دامپزشکی به تعالی این حوزه منجر شده است.

وی در پایان به مشکلات بیان شده در زمینه اعتبارات و نیروی انسانی نیز اشاره و تصریح کرد: در حد توان از اهداف دامپزشکی شهرستان به عنوان یکی از دستگاه های حاکمیتی حمایت خواهیم کرد.

دکتر موحدی و همراهان سپس با حضور در محل شبکه دامپزشکی شهرستان تیران و کرون با رئیس و کارکنان این شبکه دیدار و در یک نشست صمیمانه به گفتگو پرداختند.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان و مسئولین و کارشناسان ستادی و شهرستانی همراه،  با حضور در محل یک کارخانه تولید خوراک دام و طیور در بخش مرکزی، کشتارگاه صنعتی طیور و یک گاوداری صنعتی در بخش کرون این شهرستان ضمن بازدید تخصصی از بخش های مختلف این واحدها، طی نشست های جداگانه با مدیران عامل و تیم فنی بهداشتی دامپزشکی به گفتگو و تبادل پرداختند و مشکلات پیش روی تولید، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 



نظر شما
ادامه