کد خبر: ۶۸۱۷۸
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر: با «دکتر زهره زنگویی مطلق» سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور بیشتر آشنا شویم .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، روابط عمومی با سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور  مصاحبه ای انجام داده است.  در ادامه دکتر زهره زنگویی مطلق را بیشتر بشناسیم.

-به عنوان اولین سوال خودتون رو معرفی کنید و چند سالتونه :

اینجانب زهره زنگوئی مطلق سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور، آبزیان و زنبورعسل اداره کل دامپزشکی هستم. متولد1359 هستم.

2- اصالتا کجایی هستین :

بنده زاده شهر بیرجند هستم

3- فارغ تحصیل کدوم دانشگاه :

 دانشگاه فردوسی مشهد

4- چند سال سابقه کار دارید :

من از ابتدا در بخش خصوصی شاغل بودم و از سال1391 وارد بخش دولتی شدم و حدود10 سال سابقه کار دارم

5- قبل از  این مسئولیت کجا مشغول به کار بودین :

در بخش های مختلف کار کردم: کلینیک، مرکز مایه کوبی، شرکت پخش واکسن و دارو ولی عمده فعالیت اینجانب بعنوان ارزیاب خسارت بیمه نیمچه گوشتی در صندوق بیمه محصولات کشاورزی بوده است که تجربه بسیار خوب و مفیدی بود.

6- یه خاطره از دوران خدمتتون رو بگین :

من ابتدای خدمتم در شهرستان حاجی آباد بودم. من بعنوان اولین کارشناس شبکه بعد از ارتقاء پست دامپزشکی زیرکوه به شبکه دامپزشکی حاجی آباد مشغول به خدمت شدم.شهرستان حاجی آباد دارای جمعیت دامی زیادی بوده و هست و من هر روز شاهد فعالیت بی دریغ و بیش از حد همکاران خودم بودم. این مورد انگیزه من را هم برای کارکردن در شرایط سخت موجود بیشتر می کرد. رئیس و سایر همکاران شبکه هم در این مورد بسیار با من همراه بودند که لازم است همینجا از همه آنها بخصوص رئیس وقت شبکه، آقای مهندس رمضانی تشکر کنم. شهرستان حاجی آباد شهرستانی مرزی هست. یک روز به منظور بررسی علت تلفات دو نفر شتر بهمراه آقای مهندس رمضانی به یکی از روستاهای مرزی رفته بودیم. در طول مسیر خیلی از سختی های کار در حاجی آباد صحبت کردیم. همانجا آقای رمضانی گفتند با وجود سختی های اینجا، بعدا با کمال افتخار میتوانید از اینجا و کارکردن در شرایط سخت اینجا یاد کنید و بگویید که من تنها خانمی بودم در بخش دولتی که به نقطه صفر مرزی رفتم و البته چنین هم شد. در آن روستا و حین بررسی و معاینه گله شتر که در بیابان بودند حتی یک بار من در بین گله گیر افتاده بودم که به کمک آقای رمضانی توانستم راه فرار را پیدا کنم.کار کردن با شرایط سخت و در شهرستان تازه تأسیس حاجی آباد از جمله سخت ترین مراحل زندگی من و در عین حال شیرین ترین بخش خدمتم بوده و هست.

7- رزومه کاری و فعالیت های که انجام دادین را به صورت خلاصه  بگین :

از ابتدای فارغ التحصیلی بعنوان کلینیسین بخش خصوصی مشغول بکار شدم. همزمان در صندوق بیمه محصولات کشاورزی بعنوان ارزیاب پذیرفته شدم. پس از مدتی صرفا کار اینجانب، ارزیابی خسارت نیمچه گوشتی بود. تا اینکه در سال90 مجددا کلینیک اینجانب راه اندازی شد و به حوزه درمان بازگشتم. در ادامه بمدت شش ماه در شرکت خدمات دامپزشکی و حوزه مایه کوبی و شرکت پخش خدمت کردم تا اینکه در مهر ماه 1391 ، بعد از قبولی در آزمون استخدامی وارد بخش دولتی دامپزشکی شدم. یک سال و نیم در شهرستان حاجی آباد خدمت کرده و بعد منتقل شهرستان سربیشه شدم. با توجه به تعداد قابل توجه واحدهای طیور در شهرستان سربیشه، هرچند اینجانب کارشناس شبکه بودم ولی عمده فعالیت کارشناسی ام معطوف به حوزه طیور بود.پس از یک سال به شهرستان بیرجند منتقل شده و بعنوان کارشناس شبکه و سپس معاون شبکه مشغول بکار شدم.سابقه اینجانب در سمت معاونت شبکه تقریبا یک سال و نیم میباشد. در این مدت با توجه به آشنایی قبلی با واحدهای طیور شهرستان سربیشه و بیرجند، تجربه مناسبی در حوزه مدیریتی این واحدها کسب کردم.در سال96 بعنوان کارشناس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور اداره کل دامپزشکی مشغول به فعالیت شدم. پس از وقفه ای که بدلیل مرخصی در خدمت اینجانب افتاد، در بازگشت بعنوان کارشناس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی مشغول بکار شدم. تا اینکه بنا بر تشخیص مدیران مجددا در سال 98 بعنوان کارشناس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور خدمت کرده و در نهایت در شهریور ماه 1400به سمت سرپرستی اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور انتخاب شده و تا کنون نیز مشغول خدمت هستم.

08-اگه دوباره قرار بود انتخاب رشته کنین بازم به همین رشته میومدین و دلیلش چی هستش :

قطعا همین رشته را انتخاب می کردم. حتی در ابتدای تحصیل برای من شرایطی بود که میتوانستم بین دو رشته پزشکی و دامپزشکی انتخاب کنم و من دامپزشکی را انتخاب کردم.دلیلش هم علاقه ای هست که در طول تحصیل و کار در اینجانب نسبت به این رشته ایجاد شده است.دوستان بسیار خوبی در دوره تحصیل و نیز خدمت در بخش خصوصی دامپزشکی داشتم که همچنان با هم در ارتباط نزدیک هستیم و ارتباط کاری قوی بین ما سبب شده تا حد امکان در مسیر مناسب کاری قرار بگیریم.

09-پیشنهادتون برای خدمت بهتر به مردم چیه :

همیشه خدا را نظر داشته باشیم

10-تعریف شما از ویژگی یک کارمند خوب چیه :

خدمت به مردم را باید سرلوحه کار خود قرار دهد. اگر هدف جلب رضایت خداوند و خدمت به مردم باشد، انگیزه و توان کافی برای تحمل سختی های شرایط کاری فراهم می آید.

11-اگه بخوایین یه جمله به ریاست سازمان دامپزشکی بگین اون جمله چیه :

همکاران شاغل در دامپزشکی سربازان گمنام عرصه بهداشت و سلامت غذایی مردم هستند که چشم امیدشان شما هستید.

 12-و در آخرسخن پایانی:

بعنوان یک خانم دامپزشک از اینکه میتوانم در این عرصه خدمت کنم بسیار خوشحالم. هرچند کار و زحمات شبانه روزی همکاران من در دامپزشکی بسیار سخت و طاقت فرساست و همیشه با مشکلات بسیار دسته و پنجه نرم میکننداما این مسأله باعث نشده که در انجام وظایف خود کوتاهی داشته باشند، بلکه بالعکس تلاششان روز افزون بوده است. امیدوارم این تلاشهای بی دریغانه دیده شود و نتیجه مطلوب عاید گردد.

و از اینکه این فرصت را در اختیار من قرار دادید تشکر میکنم


انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
3
2
............... خانم دکتر
چطور امکان داشته که شما در پزشکی قبول شده باشین و بعد بیان دامپزشکی
مسئولین،مشک های خالی!
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
2
1
دامپزشکی خوندن بزرگترین اشتباه هست.ایران فقط به یک دهم این مقدار دامپزشکی که بی رویه تولید کرده نیاز دارد.اینگار مسئولین وجود ندارند موجی از بی مدیریتی و بی اهمیتی و فساد و غیره در کشور حاکم است.دوباره یاد مشک های خالی افتادم!هزاران نفر با مشک آب به حوض کوچک پادشاه آمدند ولی حتی کف حوض هم خیس نشد و دریغ از یک قطره آب.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
2
9
حکیم مهر عزیز
آخه چرا ایشان و باید بشناسیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
خوب تو نشناس - همین فکرا رو کردیم که همش در سکوت باشیم و همو نشناسیم که الان مردم اصلا نمیدونن دامپزشکی یعنی چی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
0
0
پزشکی رو ول کردی اومدی دامپزشک شدی با با ایول به این فداکاری
نظر شما
ادامه