کد خبر: ۶۸۱۶۵
تعداد نظرات: ۶ نظر

حکیم مهر: روابط عمومی شبکه دامپزشکی تربت جام از کشف 37 قلم داروی تقلبی و تاریخ گذشته به ارزش تقریبی یک میلیارد و دویست میلیون ریال خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی تربت جام، معاون شبکه دامپزشکی تربت جام گفت: طی بازرسی های صورت گرفته از دارو خانه های دامپزشکی شهرستان، مواردی از داروی مشکوک مشاهده شد که متعاقب نمونه برداری، نتایج آزمایشگاه نشان دادند این دارو ها فاقد ماده موثره می باشند. این پرونده در مراجع قضایی جهت دسترسی به باند توزیع کننده دارو های تقلبی در دست پیگیری می باشد.

«دکتر نصراله رهبر» علاوه بر بیان اینکه در این بازرسی ها مقدار قابل توجهی داروی تاریخ گذشته نیز کشف شده، افزود:  متاسفانه در سال جاری به دلیل خشکسالی، افزایش قیمت دارو ها و کاهش جمعیت دامی، توان و تمایل دامداران برای درمان دام های بیمار کاهش و متعاقباً امکان انقضای دارو ها افزایش یافته است.

وی  اظهار داشت: عرضه داروی تاریخ گذشته و تقلبی تخلف می باشد و  تاثیر جبران ناپذیری بر سلامت دام  و جمعیت انسانی مصرف کننده محصولات دامی خواهد داشت، بازرسین شبکه دامپزشکی نیز جهت حمایت از سرمایه دامی کشور بصورت مداوم عرضه دارو های دامپزشکی را رصد می نمایند.


انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
0
1
کدوم داروخانه ها
سیمین
|
United States of America
|
۰۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
1
0
بابا دکتر رهبر عزیز
زمان دانشجویی اینقدر جدی به نظر نمرسیدید
خسته نباشید
بی تدبیر و نا امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
1
7
بعد از کشف جاذبه زمین توسط نیوتن دومین کشف مربوط به داروهای منقضی توسط شبکه های دامپزشکی است . واقعا جای تاسفه ، با گران شدن نهاده ها و خشکسالی دامدار دام بیمار را به جای درمان میفرسته کشتارگاه ، سگ و گربه را هم میفرستند بیابان و پارک . حالا من ساده برای امحاء داروهای منقضی ، رفتم از دوستان شبکه راهکار خواستم . گفتند بیارید شبکه میفرستیم امحاء کنند. بردم تحویل دادم . میبینم تیتر زدند کشف کردیم . اعتراض میکنم طلبکارانه میگن چرا اینقدر دارو آوردی که تاریخش بگذره . دیدم اینجور که اینا میگن الان یکی از دلائل اصلی سوء مدیریت در کشور من هستم. شیر مادر و نان پدر حلالت باشه کاشف . خواستم از طریق شما عذر خواهی کنم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
0
9
مواردی از داروی مشکوک مشاهده شد که متعاقب نمونه برداری، نتایج آزمایشگاه نشان دادند این دارو ها فاقد ماده موثره می باشند
لطفا میشه رییس شهرستان بفرمایند که به نداشتن ماده موثر در داروها چطور مشکوک شدند و در کدام آزمایشگاه مجهز این آنالیز و انجام دادند. حتما داروها دارای مجوز معتبر و مربوط به یک شرکت تولیدی معتبر بودند که مجبور شدید، آزمایش کنید، در غیر اینصورت، بدون هرگونه آزمایشی باید معدوم میشد. حالا بفرمایید که برای داروهای مختلف آن شرکت ها در سطح داروخانه های شهر و سایر شهرستان های استان و کشور چه اقدامی شده و با آن شرکت چه برخوردی شده و آیا بهتر نیست نام داروها و شرکت دارویی را اعلام کنید تا کلنیسین ها برای تجویز به دام ملاحظه نمایند.
دکتر دامپزشک همکار در تربت جام
|
Germany
|
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
2
5
با عرض سلام و ادب و احترام خدمت همکاران
چند مسئله مطرح هستش
اول اینکه چجوری مشکوک شدن تقلبی بوده؟ وقتی خود ما که بخش های مختلف دامپزشکی مخصوصا داروخونه ها فعالیت میکنیم مشکوک نشدیم‌؟ به هیچ عنوان از روی جلد یا شیشه نمیشه شک کرد چون عینا داروی تقلبی با اصلی یک شکل هست.
اگر من نوعی میدونستم این دارو مشکل داره که یه جایی نمیذاشتم دوستان شبکه پیدا کنند یا اینکه مرجوع میکردم.
قضیه از این قراره که یک شرکت معتبر پخش دارو در سطح استان داروها رو پخش میکنه و شرکت تولید کننده دارو متوجه میشه و شکایت میکنه و بعد اعلام میشه برین داروها رو جمع آوری کنید تا آزمایش بشه پس مشکوک شدنی در کار نبوده صرفا دستوری بوده از استان که انجام دادن.
دوم نتایج مستند که نشون بده این داروها تقلبی بوده کی ارائه شده؟ انقدر این روند اداری و آزمایش طول کشیده که وقتی تاریخ انقضای دارو گذشته اعلام کردن مشکل داشته اونم نه همه ی داروهایی که جمع آوری شده یک تعداد خاص مشکل داشته بقیه موردی نداشته که شبکه جمع آوری کرده و تا زمانی که منقضی شده نگهداری کرده و باعث ضرر و زیان به همکاران شده که متاسفانه پاسخگو هم نیستن و باعث ایجاد بد بینی و فضای دو قطبی بین بخش خصوصی و بخش دولتی شده اند
بحث داروهای تاریخ مصرف گذشته مطرح شده که با انبارهای دارویی چند میلیاردی که همکاران دارند چند تا دونه تاریخ گذشته خیلی هم دور از ذهن نیست از دید پنهان بماند که خود همکاران طبق روال همیشکی تو انبار گردانی فصلی اینها رو جمع آوری و معدوم میکردن نیازی به زحمت شبکه نبود.
مورد دیگه این هست که ما که دامپزشک قدیمی هستیم و بعضا از دوستان شبکه سابقه کاری بیشتری داریم میدونیم که رسالت دامپزشکی بر پایه پیشگیری هست نه درمان دوستان بفرمایند که به جای رصد عرضه دارو که همونم به درستی انجام نمیدن چرا که اگر انجام میدادن شرکت پخش نمیتونست داروی تقلبی پخش کنه.
چرا رسالت اصلی خودشون که پیشگیری و واکسیناسیون هست رو درست انجام نمیدن؟ کجا بودن پارسال آبله تمام شهرستان رو گرفته بود چون واکسیناسیون انجام نداده بودن پی پی آر و دیگر بیماری ها هم به همین صورت آیا انجام کاری که وظیفه شبکه هست جزء به قول خودشون حمایت از سرمایه دامی کشور نیست؟
امسال مواردی از تب برفکی مشاهده شد که اعلام کردن ما درصد بالایی واکسن زدیم در شبکه های اجتماعی هنوز خبرش قابل رویت هست بعدها معلوم شد یک سری مناطق رو شناسایی کردن و فقط اون مناطق رو زدن و درصد بالای کل شهرستان رو نزدن و اون مناطق خاص فقط سرمایه دامی بوده بقیه رو سرمایه دامی حساب نکردن.

اگر قرار هست خبری از طرف شبکه دامپزشکی منتشر بشه چرا کامل منتشر نمیشه و جوری منتشر میشه که انگار یک شخص خاص سعی در مطرح کردن خودش داره
ممنون
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
1
0
مثل اینکه این دکتر دامپزشک همکار در تربت جام بد ....... و ضرر کرده که حوصله کرده این همه تایپ کنه. میخاست دارو تقلبی دست دامدار بدبخت ندی تا حالا اینقدر ............................
نظر شما
ادامه