کد خبر: ۶۸۱۶۲
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر سید محمد آقامیری» افزود: امروزه دامپزشکی ما از فرهنگ جدا نیست؛ ما از همه عزیزان انتظار انجام کار فرهنگی در حوزه دامپزشکی داریم ...
 

حکیم مهر: رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در حال حاضر همه دستورالعمل های سازمان دامپزشکی را اصلاح کردیم، همه این دستورالعمل ها باید پیوست فرهنگی داشته باشد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، «دکتر سید محمد آقامیری» در افتتاحیه همایش آموزشی ناظران ذبح شرعی مشهد با اشاره به سخنی از حضرت علی (ع)، اظهار کرد: دفع کردن بهتر از رفع کردن است، یا به نوعی پیشگیری بهتر از درمان است.

وی ادامه داد: همان طور که این حدیث اشاره می کند، در حوزه بهداشت و سلامت جامعه باید به نوعی این پیشگیری را انجام دهیم و مسئولیت این بهداشت و سلامت جامعه طبق قوانین جاری کشور به عهده یکسری سازمان ها و وزارتخانهها گذاشته شده که از جمله بخشی از این وظایف به عهده سازمان حاکمیتی به نام سازمان دامپزشکی کشور گذاشته است.

وی بیان کرد: مهمترین وظیفه این سازمان پیشگیری، کنترل و مبارزه با بیماری ها است که این بیماری ها شامل بیماری های زئونوز و غیر زئونوز می شود.

رییس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: حدود یک سال و نیم است که صادرات خاوریار پرورشی به اتحادیه اروپا به دلیل وجود برخی کانون های بیماری در کشور ممنوع شده بود، اما در نهایت این ممنوعیت برای صادرات خاویار پرورشی که بخشی از درآمد ملی در حوزه ارزی است، رفع شده و مجوز صادرات خاوریار پرورشی را به اتحادیه اروپا اخذ کرده ایم.

وی عنوان کرد: در چند ماه اخیر نیز شاهد ممنوعیت صادرات ماهیان گرمابی و سردابی به اقلیم کردستان عراق بودیم، اما خوشبختانه با مبارزه با کانون های موجود در این حوزه امروز مجوز صادرات خود را اخذ کرده ایم.

رییس سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: در حوزه پیشگیری و ارتقای سلامت و بهداشت عمومی در کشور، نیروهای سازمان دامپزشکی بسیار تلاش کرده اند.

آقامیری افزود: درآمد ملی زمانی که افزایش پیدا می کند، نفع آن به ملت می رسد؛ صادرات بخشی از ایجاد درآمد ملی خواهد بود.

وی با بیان اینکه توسعه یافتگی یک کشور دارای شاخصه های مختلفی است، اضافه کرد: از شاخصه های توسعه یافتگی می توان به بحث سلامت و میزان مرگ و میر جامعه و میزان ابتلا به بیماری ها اشاره کرد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: توسعه یافتگی یک ره یک شبه، یک ساله و ۲۰ ساله نیست، بلکه توسعه یافتگی ره ۷۰ و ۱۰۰ ساله است،  امروز بعد از ۴۰ سال که از انقلاب ما می گذرد، اما در مسیر توسعه یافتگی قرار  داریم.

وی افزود: یکی از بخش هایی که سرعت ما را به سمت توسعه یافتگی افزایش می دهد، استفاده از فناوری و‌ علوم روز دنیا است که بسیاری از آن ها در حوزه هسته ای قرار دارد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: امروزه امنیت روانی ناشی از امنیت غذایی است؛ اگر همه این موضوعات را جمع بندی کنیم، در نهایت به یک امنیت غذایی می رسیم که این امر سبب ایجاد امنیت روانی نیز برای مردم جامعه می شود.

آقامیری خاطرنشان کرد: امنیت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ما مرهون امنیت روانی است که در کشور جاری باشد. اگر امنیت روانی در حوزه سرمایه گذاری وجود داشته باشد، سرمایه گذار مایل به سرمایه گذاری خواهد بود و در نهایت تولید نیز افزایش پیدا می کند.

وی ادامه داد: امروزه دامپزشکی ما از فرهنگ جدا نیست، ما از همه عزیزان انتظار انجام کار فرهنگی در حوزه دامپزشکی داریم.

رییس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: در این راستا تمامی دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور را اصلاح کرده ایم، به نوعی که همه دستورالعمل های ما باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

 

انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
دامپزشک مطلع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
2
13
اقای دکتر فرمودید امنیت غذایی وبهداشت وسلامت غذایی پیش زمینه امنیت روانی جامعه است ولی کارگزاران شما در اداره کل دامپزشکی استان ها شجاعت وقدرت بیان ادله های امنیت غذایی وبرخرد با تخلفات را در برابر متصدیان صاحب نفوذ ومالکین کشتارگاه ها وصنایع تولیدی غذا ندارند کافی بود چند ساعت وقت خود را به صورت ناشناس نه در هیبت رئیس سازمان در یکی از کشتارگاه ها می گذاشتید واوضاع اسف بار بهداشتی بعضی از کشتارگاه ها چه در زمینه تخلفات وچه نواقص بهداشتی وساختاری این قبیل کشتارگا ها را می دید کشتارگاهی در استان .......... با 15 سال قدمت فعالیت هنوز پروانه بهداشتی بهره برداری ندارد وبا شرایط بسیار نا مساعد بهداشتی با اتکا به قدرت تسلط مدیرانش بر مدیرا ن دامپزشکی استان بدون وقفه در حال فعالیت است وهر کسی هم جرات وجسارت برخورد وپیگیری موارد نقض بهداشتی مجموعه را داشت به انحا مختلف زیر سوال رفت و از عمل خود پشیمان شد جولان سگ وگربه در محیط حتی سالن ها وفرسوده بودن تجهیزات وسردخانه ها و....وپایبند نبودن متولیان مجموعه به رعایت قوانین وشرایط بهداشتی باعث شرمساری سازمان دامپزشکی باید باشد که تولی گری ورصد محصولات تولیدی اینگونه مجموعه ها را بر عهده دارد ومدیر کل استان هم به جای برخورد با تخلفات مجموعه با افرادی که در برابر تهدید بهداشت عمومی شجاعت دارند برخورد می نماید تا زمانی که مدیریت ضعیف بر استان ها حاکم باشد بیان امنیت غذایی وبهداشت در حد حرف باقی می ماند ومصرف کننده تاوان ترک فعل وعدم جسارت مدیران را می دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
دوست عزیز برخورد و گزارش تخلف کشتارگاه بعهده مسئول فنی کشتارگاه است آیا گزارش کرد و برخورد نشد
دامپزشک مطلع
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
شما اگر متن را به دقت می خواندید متوجه میشدید که به اداره کل گزارش شده ولی با مسئول فنی برخورد شده
کاوه آهنگر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
با سلام. اگر مسئول فنی در گشتارکاه گزارش دهد. فردا لوح تقدیر بیکاری شامل او می‌شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
0
5
یکی از عمده ترین مشکلات این که دامپزشکی تاکنون ناشناخته باقی مانده است همین نداشتن پیوست به فرهنگ است. یک استاندار و یا یک قاضی و یک امام جمعه و نماینده مجلس و... تا بازشستگی خود، گاها حتی نام دامپزشکی راه نشنیده اند. هیچ اثری از اهمیت خدمات این رشته در کتب درسی از ابتدایی تا دانشگاه وجود ندارد. حال این که کلیه رشته های پزشکی و پیراپزشکی تماما معرفی شده اند و در فرهنگ عمومی جامعه جا گرفته اند. چرا نباید مسئولین دامپزشکی را در تصمیمات و جلسات فرهنگی در سطح کشور تا استان شهرستان و بخش دعوت کنند اما معادلش بهداشت و درمان در تمام جلسات دعوت میشه، در کدام جلسه فرهنگی و حتی سیاسی از پتانسیل دامپزشکی استفاده شده است، علی رغم این که جزو سازمان هایی است کهاز نظر مدرک تحصیلی نسبت به جمعیت کارکنان سرآمد است. خیلی از تصمیماتی که دراین حوزه ها گرفته می شود، دامپزشکی باید حضور داشته باشد. ازجمله مناسبت هاو مراسمی که منجر به پذیرایی با فرآورده ای دامی می شود مانند حسینیه هاو موکب ها حتی درحج و عتبات عالیات و یا شبیه خوانی هایی که از حیوان برای نمایش استفاده می شود تا حتی بهره ای که از تخصص این حرفه در حوزه مطالعه و کنترل اپیدمیولوژی بیماری های مشترک و نوپدید برای سیاست های ورود توریست و یا اعزام مسافر به کشورهای دیگر چه بصورت مسافرتی و چه بصورت اداری می توان برد و...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
4
22
رئیس محترم سازمان ازهمه چیزصحبت کردی وباهمه جلسه گذاشتی بجز بحث معیشت همکاران و جابجایی مدیران کل
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
1
19
جناب آقای دکتر آقامیری دقیقا از چه فرهنگی سخن می گویند .لطفا بفرمایند؟
تغییر مدیران فرسوده و تغییر ساختار بیمار دامپزشکی ایا بهترین فرهنگ جایگزین نیست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
0
11
آقای دامپزشک مطلع کاملا دقیق و درست می فرمایند. اما علت چیست؟
حداقل در استان ما چنین است که مدیرکل از صاحبان صنایع تحت نظارت بهره هایی می برد. لذا برای حفظ و توسعه این بهره ها و لابیگری ها نمی تواند مجری قانون سازمان دامپزشکی باشد و مجری امیال برخی و هوس های خود میگردد. مثلا صاحب صنایع را بعنوان پل ارتباط با نمایندگان مجلس و مقامات عالی اجرایی و قضایی خود مورد استفاده قرار می دهد. یا از اهدای گوشت و مرغ صاحب کشتارگاه به جاهای مختلف برای خود رزومه خیری درست می کند یا مهمانی کله پاچه و ماهی و میگو راه می اندازد. هزینه هایی را به صاحبان صنایع و تجارت تحمیل می کند.
مدیران کلی که دیروز برای انتصاب اینچنین اقداماتی داشته اند و بر اساس شایستگی منصوب نشده اند امروز نیز دامپزشکی و بهداشت و سلامت غذای مردم را به خطر می‌اندازند تا چند روزی بر دوران قدرت خود بیفزایند. انشالله در دوره جدید شاهد عزل مدیران موجود اینچنینی و عدم استفاده از افرادی با این تفکرات باشیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
1
19
آقای دکتر لطفا مدیران کل را از آدمهای کارشناس و پاکدست انتخاب کنید نه افراد وابسته به سیاست بازان و دارندگان توصیه نامه و البته افراد متملق و پررو. هر روزی که می گذرد سازمان دامپزشکی و ادارات کل از این انفعال موجود بیشتر متضرر میشوند.
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
0
9
چطور جلسات فنی که اتفاقا نیاز به بازدیدهای میدانی دارد بصورت وبینار برگزار می شود ولی جلسات نمایندگان ولی فقیه بصورت حضور فیزیکی در تهران ومشهد و کیش و ... چه ضرورتی به حضور است ، مگر بصورت وبیناری نمی شود برگزار کرد؟ پیوست فرهنگی یعنی قول و عمل مطابقت داشته باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
3
8
چطور ظرف یک ماه همه دستورالعمل های دامپزشکی را اصلاح کردید
محفوظ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
0
2
باسلام .حکیم جان لطفا نظراتی که بدون هتاکی و صرفاً نظر شخصی است چرا سانسور میکنید. ......................
ناشناس
|
Singapore
|
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
2
1
سلام ریایت محترم سازمان دامپزشکی
شما که خود جز نیروهای فنی سازمان هستید چرا فکری به حال افرایش فوق العاده خاص و... نیروخای فنی نمی کنید.چرا تسری نیروهای اداری 100درصد ولی برای فنی ها 50 درصد.چرا نیروی اداری که اصلا بود و نبودش در اهداف و شرح وظایف سازمان تاثیری ندارد 100درصد براساس مدرک تحصیلی(به لطف سازمان ارتقا دادند از بیسواد حالا به دکترا) و سر نیروهای فنی بدون کلاه مانده.کاش نیروهای فنی که بیشترین نقش را در تحقق اهداف و شرح وظایف سازمان دارند دیده میشدند کاش کاش کاش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
خیلی بی انصافید.با اطلاع حرف بزنید.همه چیز که شفافه.
نظر شما
ادامه