کد خبر: ۶۸۱۲۴
 

حکیم مهر: روز گذشته تصاویری توسط کاربران فضای مجازی دست به دست میشد که محتوای آن تصاویر مردی زخمی از روستای کمنیک بخش ایرندگان را نشان می‌داد و در توضیح آن تصاویر ادعا شده بود که جراحات وارده بر فرد به علت حمله یک حیوان وحشی بوده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آوای سرحد، همزمان در کنار تصاویر منتشر شده مطالب دیگری نیز دست به دست میشد که خبر از حملات حیوانات وحشی به برخی روستاییان ساکن در بخش ایرندگان می داد.

با پیگیری های صورت گرفته توسط پایگاه خبری آوای سرحد، بخشدار ایرندگان با تایید این خبر افزود: در ۳ روستای همجوار «کمنیک»، «کله ماران» و «نوک آباد» حمله حیوانات وحشی به برخی از اهالی اتفاق افتاده است.

 «عنایت اله ایرندگانی» با بیان اینکه حیوانات حمله کننده از نوع «شغال» بوده اند تصریح کرد: در روستاهای درجکان، بی‌به و دمبیکان یک قلاده شغال مشاهده شده که پس از تلاش و هیاهوی اهالی از محل دور شده است.

وی ادامه داد: گزارشی مبنی بر حمله حیوانات وحشی به یک گله گوسفند در رودخانه فرعی "روندان” نیز به دستمان رسیده که مطابق گزارش سه راس دام تلف گردیده است.

ایرندگانی خاطرنشان کرد: با پیگیری های صورت گرفته و با ورود اداره حفاظت از محیط زیست به محل، جهت انجام آزمایشات لازم حیوان تلف شده به دامپزشکی منتقل و روند پیگیری موضوع ادامه دارد.

مصدومان حمله شغال در ایرندگان، سرپایی درمان شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خاش نیز در گفتگو با خبرنگار آوای سرحد اظهار کرد: پس از اخذ گزارش های مردمی تیم یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خاش در محل حاضر و بازدید میدانی از محل وقوع حادثه و عیادت از فرد آسیب دیده انجام و اطلاعات تکمیلی از مسئولان محلی و پزشک منطقه اخذ شد.

 «الهه کیخا» گفت: متأسفانه طی حمله یک قلاده شغال به تعدادی از ساکنان روستاهای این بخش آسیب وارد شده که بجز یک نفر سالمند که در درمانگاه ده رئیس تحت درمان قرار گرفته است، دیگر مصدومان بصورت سرپایی درمان شدند و طبق پیگیری انجام شده بمنظور پیشگیری از ابتلا به بیماری هاری کلیه مصدومان واکسن مربوطه را دریافت نموده‌اند.

وی تصریح کرد: لاشه شغال که توسط اهالی تلف شده بود با هماهنگی دامپزشکی شهرستان پس از نمونه برداری، با رعایت تمهیدات بهداشتی دفن شد.

کیخا ادامه داد: یکی از دلایل نزدیک شدن گونه های حیات وحش به محل زندگی انسان، تخریب زیستگاه‌ها، پسماند زباله و عدم مدیریت صحیح آن در روستاها است و از جمله دلایل تأمین غذای حیات وحش و رجوع حیوانات به مناطق روستایی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خاش تاکید کرد: توجه به دفن بهداشتی لاشه حیوانات تلف شده (اعم از دام وطیور) از جمله راههای کاهش احتمال سرایت بیماری و چرخه آن در بین انسان و حیوان است.

وی افزود: همکاری شهروندان و دهیاران با اداره دامپزشکی در امر واکسیناسیون دامهای اهلی و سگهای صاحبدار و بلاصاحب سهم بسزایی در تامین سلامت حیات وحش و انسان دارد.

 
 
نظر شما
ادامه