کد خبر: ۶۸۰۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: پلنگ آسیب دیده در منطقه بانروشان شهرستان مهران توسط کارشناسان اداره حیات وحش استان زنده گیری و برای درمان به تهران منتقل شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، «غلامرضا ابدالی» با اعلام این خبر اظهار داشت: شب گذشته یکی از شهروندان از طریق تماس تلفنی اطلاع می دهد که یک قلاده پلنگ در حوالی روستای بانروشان دچار آسیب دیدگی شده است.

وی افزود: با حضور کارشناسان حیات وحش اداره کل استان ایلام به محل حادثه یک قلاده پلنگ نر مصدوم مشاهده شد که با وضعیت نامتعادل تعادل روی زمین افتاده است.

ابدالی ادامه داد: کارشناسان پس از بررسی وضعیت عمومی پلنگ مصدوم و زمین گیر شده، با استفاده از اسلحه بیهوشی این پلنگ را زنده‌گیری و با رعایت تمامی جوانب ایمنی، به بیمارستان دامپزشکی شهر ایلام انتقال داده شد.

وی اظهار کرد: پس از انجام معاینات و آزمایش های اولیه در مرکز دامپزشکی استان، پلنگ مصدوم برای اقدام های تشخیصی و درمانی به مرکز تیمار و بازپروری تخصصی حیات وحش در پارک طبیعت پردیسان تهران منتقل شد.

هماهنگی های اولیه برای اقدام های درمانی انجام پذیرفته است

«دکتر شهاب الدین منتظمی» مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با تحویل پلنگ نر مصدوم به مرکز تیمار و بازپروری پارک طبیعت پردیسان، اقدام های اولیه با حضور دامپزشکان این دفتر شروع شده و هماهنگی برای انتقال به مرکزی برای رادیوگرافی انجام شده است.

دکتر شهاب الدین منتظمی اظهار داشت: ظاهرا قسمت چپ بدن این گونه آسیب دیده و حیوان به صورت خوابیده به پهلو است ولی پلنگ کاملا به هوش و دارای علائم حیاتی است.

وی اظهار داشت: پس از رادیوگرافی و نظریه دامپزشک در صورت نیاز به جراحی در یکی از مراکز دامپزشکی تهران اقدام های درمانی انجام خواهد شد.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش در پایان عنوان داشت: مرکز بازپروری و تیمار حیات وحش پارک طبیعت پردیسان تمامی تلاش خود را برای تیمار گونه های جانوری گذاشته و از ابتدای سال تاکنون 200 فرد از انواع گونه های جانوری تیمار و در زیستگاه های خود رهاسازی شده اند.

 


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
0
2
امیدوارم این جانور زیبا هر چه سریعتر بهبودی یابد و به طبیعت بازگردد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
0
0
پلنگ بیچاره میمیره و توجیه شروع میشه
نظر شما
ادامه