کد خبر: ۶۸۰۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

 

حکیم مهر: سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: به دنبال بروز بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان تا کنون 1324 لاشه جمع آوری و بصورت اصولی دفن شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «سیدمهدی مصطفوی» در اینباره اظهار کرد: پایش مستمر تالاب میقان با جدیت کامل در حال انجام است و تاکنون 1324 لاشه توسط یگان حفاظت محیط زیست  جمع آوری و دفن اصولی لاشه ها به همراه آهک پاشی بصورت روزانه انجام شده است.

وی بیان کرد: تیم های پایش محیط زیست به صورت  مستمرتمام منابع آبی و سایر مناطق تحت مدیریت استان رادر خصوص این بیماری رصد میکنند  و خوشبختانه تاکنون به جز منطقه تالاب میقان، موردی از آنفلوآنزای فوق حادپرندگان در استان مشاهده نشده است.

مصطفوی با بیان اینکه۲۰۶ گونه پرنده (آبزی و کنار آبزی) در تالاب میقان اراک شناسایی شده است، افزود: بیشترین تلفات پرندگان در تالاب میقان اراک مربوط به غازهای خاکستری است و چندین گونه اردک، مرغابی ، تنجه، خوتکا و ... نیز در میان پرندگان تلف شده مشاهده می شود.

وی با اشاره به وسعت 12 هزار هکتاری تالاب میقان  و شرایط سخت محیطی و کمبود امکانات افزود: جهت پایش وضعیت تالاب از لحاظ بیماری آنفولانزا و جمع آوری لاشه ها چند کیلومتر باید داخل آب و لجن زار تردد کرد و امکان استفاده از قایق نیست و با توجه به پایین بودن سطح آب و لجن زار شدن حاشیه تالاب کار برای جمع آوری لاشه پرندگان مهاجر بسیار دشوار شده است که به همین منظوراز چند روز گذشته با استفاده از دستگاه تراکسوراقدام به پایش و جمع آوری لاشه ها شده است .

به گزارش ایسنا، به نقل از محیط زیست استان، سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با تاکید بر اینکه کنترل بیماری انفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب با مشارکت و هماهنگی دستگاه های متولی در حال انجام و تردد به محوطه تالاب میقان اراک با بروز این بیماری ممنوع شده  است، از مردم خواست در صورت مشاهده لاشه پرندگان به هیچ عنوان به آنها دست نزنند و مراتب را برای پیگیری لازم به محیط زبست و دامپزشکی اطلاع دهند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
France
|
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
0
1
ممنون که بهداشتی دفنشون کردین
نظر شما
ادامه