کد خبر: ۶۷۴۲۱

حکیم مهر: مدیر کل دامپزشکی استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما موضوع برخورد با تخلفات بهداشتی در کشتارگاه ها را عنوان کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی، «دکتر حمید رمضانی» در این مصاحبه به دام کشتاری (دام های حلال گوشت) که برای مصارف غذایی بدون درنظر گرفتن جنسیت استفاده می شود اشاره کرد و همچنین دام مولد که قدرت زادآوری داشته باشد.

توضیح وی درخصوص کشتار دام های ماده ای که می تواند در سال های بعد باردار شوند، این چنین بود: با توجه به شرایط خاص و خشکسالی بی سابقه دامداران تحت فشار هستند و تامین نهاده ها بسیار مشکل می باشد. وجود دام ماده مازاد در استان و اعمال  محدودیت مضاعف باعث خروج غیرمجاز دام از استان و اعمال صدمه های عمدی به دام جهت اخذ مجوز کشتار می شود.

وی همچنین در خصوص اخذ مجوز در میدان دام به گواهی تاییدیه سلامت که توسط همکاران دامپزشک صادر می گردد اشاره کرد .

وی در این خصوص پیشنهاد داد: میزان مجاز کشتار دام ماده توسط سازمان محترم جهاد کشاورزی استان و همچنین تهیه و تنظیم فرم خوداظهاری توسط دامدار بر اساس آگاهی کامل از وضعیت پرورش گله خود، به غیر از آبستن بودن دام کشتاری اذعان نماید در غیر این صورت مسئولیت موضوع با دامدار خواهد بود.

دکتر حمید رمضانی افزود: دامداران می توانند با استفاده از امکانات کلینیکی (8 مرکز سنوگرافی در استان) برای مطلع شدن از آبستن بودن دام خود بهره مند شوند.

 

نظر شما
ادامه