کد خبر: ۶۷۳۴۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان یزد از ثبت گزارشی از آلودگی یک رأس قوچ وحشی به نوعی انگل مغزی در استان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «نیره پورملائی» در این خصوص اظهار کرد: طی چند سال اخیر شاهد افزایش جمعیت گونه مهاجم سگ ولگرد در حاشیه و داخل مناطق تحت مدیریت محیط زیست بوده‌ایم و متأسفانه شواهد و مستندات زیادی در خصوص حمله سگ های بلاصاحب و شکار گونه‌های مختلف جانوری از جمله آهوی ایرانی، بز وحشی، گوسفند وحشی، یوز، گربه وحشی و کاراکال به ثبت رسیده است.

وی گفت: علاوه بر آن به تازگی گزارشی از آلودگی یک رأس قوچ وحشی به نوعی انگل مغزی نیز در استان ثبت شده است که این انگل به وسیله سرگین سگ‌های ولگرد و سگ‌های گله در سطح استان قابل انتشار است و بیم آن می رود که آلودگی انگلی جدید و گسترده‌ای را به دام و حیات وحش استان تحمیل کند.

به گفته‌ی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان، علاوه بر آن هیبریدهای سگ‌های ولگرد با حیات وحش گوشتخوار نظیر گرگ و شغال، پدیده گرگاس (سگ گرگ) را به معضلات محیط زیست اضافه کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، پورملائی در پایان تصریح کرد: جهت حفظ تنوع زیستی استان ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های مربوطه نسبت به کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد اقدامات لازم را انجام داده و در خصوص سگ‌های گله نیز پیشنهاد می شود تا صاحبان گله ملزم به واکسیناسیون، عقیم‌سازی و حتی استفاده از نژادهای خاصی از سگ‌های محافظ گله(نژادهایی که به گوشتخواران حمله نکنند)، شوند.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Singapore
|
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
0
0
انگل مغزی؟ چی می تونه باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
والا من اول اسم و فامیل رو خونودم متوجه تشدم چیه برسه به انگله
نظر شما
ادامه