کد خبر: ۶۷۲۸۳

حکیم مهر: در دومین جلسه همکاری مشترک در راستای سلامت واحد در کشور، بر تداوم همکاری ها برای پیشگیری و مدیریت بیماری‌ها در حیات وحش تاکید شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، دومین جلسه کمیته مشترک در راستای سلامت واحد در کشور در خصوص پیشگیری و مدیریت بیماری های حیات وحش با حضور مدیر کل دفتر تخصصی سازمان محیط زیست، نمایندگان سازمان دامپزشکی کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دفترحفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

این جلسه با هدف بررسی اقدامات و فعالیت های مشترک در زمینه پیشگیری و مهار بیماری های واگیر به خصوص طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) و بیماری های مشترک مانند آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در حیات وحش در دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش برگزار شد.

طی این جلسه بر تداوم اطلاع رسانی و همکاری های فی مابین تأکید شد و از مواردی که در خصوص پیشگیری و مهار بیماری هایی از جمله آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، نحوه برخورد با تلفات احتمالی پرندگان در میانکاله و سایر مناطق، پایش غیر فعال در حیات وحش، شیوع هاری و ضرورت کنترل جمعیت سگ های بی سرپرست در حیات وحش و واکسیناسیون مستمر دام های اهلی بر علیه PPR مورد بررسی و هماهنگی های لازم قرار گرفت.

 

نظر شما
ادامه