کد خبر: ۶۷۰۲۷

حکیم مهر: مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی همدان از ورود سری جدید کروکودیل به واحد پرورش کروکودیل ملایر خبر داد و گفت: این واحد در حال تکثیر و پرورش کروکودیل بوده و تاکنون هیچ گونه کشتاری انجام نداده است و به دنبال وارد کردن سری جدید است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «علیرضا قراگزلو» اظهار کرد: این واحد پرورش کروکودیل در حال پرورش و تکثیر کروکودیل بوده و مجوز از مجموعه جهاد کشاورزی دارد همچنین متصدی این واحد توجیهات اقتصادی خوبی را عنوان کرده و در حال حاضر هیچ گونه کشتاری انجام نداده است.

وی افزود: این واحد پروروش کروکودیل به عنوان نخستین واحد پرورش کروکودیل غیر ساحلی بوده که در اوایل کار به علت نامساعد بودن شرایط آب و هوایی با تلفات مواجه شد اما در حال حاضر با ایجاد شرایط مساعد به صورت مصنوعی در حال پرورش است.

قراگزلو با بیان اینکه این واحد کار تکثیر و پرورش را انجام می‌دهد، گفـت: متصدی این واحد توجیهات اقتصادی خوبی را پیگیری می‌کند که ارزش کار وی با بالا رفتن دلار بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: از پوست، گوشت، خون و دندان حیوان بهره‌برداری اقتصادی می‌شود که  کشتار این حیوانات باید بر اساس قوانین اخلاقی و بدون زجر دادن حیوان انجام شود و در این راستا نظارت توسط مجموعه جهاد کشاورزی انجام می‌شود اما تاکنون هیچ گونه کشتاری انجام نداده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: گوشت این حیوان به خارج از کشور صادر می‌شود، اما خون آن برای مصارف دارویی استفاده دارد، همچنین از پوست آن  در داخل کشور استفاده می‌شود و دندان آن به عنوان زیورآلات زینتی به فروش می‌رسد.

قراگزلو با بیان اینکه این واحد کروکودیل نیز با هدف تفریحی و جذب گردشگر راه اندازی شده، گفت: تنها بُعد اقتصادی را نباید مد نظر داشته باشیم، چراکه می‌توان از این حیوان برای جذب گردشگر نیز بهره برد.

وی در پایان گفت: متولی این واحد چندین سفر به کشورهای خارجی داشته و اطلاعات جامعی از نگهداری کروکودیل داشته و از دوستدارن محیط زیست بوده و هیچ نوع آزار و اذیتی برای این حیوانات ایجاد نمی‌کند.

 

نظر شما
ادامه