کد خبر: ۶۷۰۱۶

حکیم مهر: مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه ۷۴ راس کل و بز در استان براثر طاعون تاکنون تلف شدند، گفت: از تاریخ ۹ آبان تاکنون لاشه جدیدی در استان کشف نشده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «کوروس ربیعی» مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت بیماری طاعون در استان که از شهریور ماه امسال در مناطق دلیر و ناتر چالوس و کلاردشت مشاهده شده بود،اظهار کرد: از تاریخ ۹ آبان تاکنون لاشه جدیدی در استان کشف نشده است.

وی با اشاره به تلف شدن ۷۴ راس کل و بز در مازندران، گفت: پایش‌ها در مناطق مختلف استان همچنان در دستور کار قرار دارد.

«دکتر محمدحسن گلپایگانی» مدیرکل دامپزشکی مازندران نیز در این زمینه با بیان اینکه ️واکسیناسیون دام‌های استان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک ضروری است، اظهار کرد؛ تاکنون موردی از طاعون نشخوارکنندگان در بین جمعیت واحد‌های دامی استان مشاهده نشده است.

وی با اشاره به خطر سرایت طاعون به دامپروری استان، اضافه کرد: واکسیناسیون، یکی از مهمترین راه‌های مراقبت و پیشگیری از این بیماری در بین دامپروری است که دامپزشکی این آمادگی را دارد رایگان دام‌ها را واکسینه کند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با اعلام اینکه تاکنون بیش از یک‌میلیون راس از دام‌های کوچک بز و گوسفند در برابر این بیماری واکسینه شدند، خاطرنشان کرد: دامداران باید توجه داشته باشند که حتی واکسینه نشدن یک راس دام هم می‌تواند سبب شیوع آلودگی شود در نتیجه باید با مراجعه به دامپزشکی شهرستان نسبت به تزرق واکسن رایگان دام خود اقدام کنند.

این مسؤول با تاکید بر اینکه دامداران از مراتع و چراگاه‌های مجاور مناطق حفاظت شده محیط زیست استفاده نکنند، گفت: همچنین دامداران در کنار توجه به توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی، با اکیپ‌های عملیاتی واکسیناسیون دامپزشکی همکاری داشته باشند.


نظر شما
ادامه