کد خبر: ۶۶۷۹۵
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
واکنش روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز:
در بخشی از این جوابیه آمده است: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در تاریخ پنجم مردادماه جاری در نامه‌ای اعلام کرد: «بازگشایی دانشگاه برای این دانشجویان ممنوع است» ...

حکیم مهر: روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز درپی انتشاری گفت‌وگویی با یکی از دانشجویان رشته دامپزشکی این دانشگاه که از مجازی بودن دروس عملی گروه آموزشی دامپزشکی گلایه کرده بود، جوابیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسکانیوز، در این جوابیه آمده است: خبرگزاری ایسکانیوز (باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران) در خبری با تیتر «فارغ‌التحصیلان بی‌سواد به اعتبار دانشگاه لطمه می‌زنند» نظرات فردی با نام محمدرضا سبزپوش و  عنوان دانشجوی دانشکده‌ دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز درباره‌ بازگشایی و شیوه‌ی برگزاری دروس علمی این دانشکده را مطرح کرده است که روابط عمومی دانشگاه برای تنویر افکار عمومی پاسخی را منتشر کرده است.

در پاسخ روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز اشاره‌شده است که؛ دانشگاه شهید چمران اهواز هم‌زمان با همه‌گیری بیماری کرونا از بهمن‌ماه سال 1398 با تبعیت از سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا تدوین‌شده بود، مانند دیگر مراکز آموزش عالی کشور برگزاری دوره‌های آموزشی مجازی را جایگزین دوره‌های حضوری کرده و در این زمینه توانست تمامی دروس نظری را از طریق 2 سامانه‌ برخط به دانشجویان ایرانی و خارجی ارائه دهد؛ و دفاع از پیشنهاده و رساله‌ها و همچنین آزمون‌های نهایی را نیز به‌صورت برخط برگزار نماید.

از ابتدای همه‌گیری بیماری کرونا و تعطیلی دانشگاه و مراکز آموزشی برگزاری حضوری برخی دروس عملی گروه‌های آموزشی دانشکده‌ها از جمله دانشکده‌ دامپزشکی جزو دغدغه‌های اصلی مسئولان این دانشگاه بوده است که این مسئله موجب شد در تاریخ دوم خردادماه امسال در نامه‌ای به رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز و دبیر ستاد استانی مدیریت کرونا (که مستندات آن نیز موجود است) خواسته شود که به‌منظور ارائه‌ خدمات دامپزشکی به دامداران و دیگر مراجعان به بیمارستان دامپزشکی، ترتیبی اتخاذ گردد تا  استادان، دانشجویان، انترن‌ها و دانشجویان دکتری تخصصی و کارکنان بخش‌های مختلف بیمارستان بتوانند پیش از زمان‌های اعلام‌شده واکسینه شوند که با وجود پیگیری‌های زیاد هیچ پاسخی به این نامه داده نشده است.

با توجه به لزوم برگزاری برخی دروس عملی دانشگاه در تابستان امسال نامه‌ دیگری به تاریخ 25 خرداد 1400 برای دبیر ستاد استانی مدیریت کرونای استان ارسال و در این نامه عنوان شد که «با وجود برنامه‌ریزی گسترده و هزینه بر که در جهت عدم اخلال در عملکردهای دانشگاه صورت گرفته اما عدم امکان برگزاری مجازی تعداد محدودی از دروس علمی (رشته‌های کشاورزی، علوم، مهندسی و دامپزشکی) و همچنین آزمون بسندگی زبان انگلیسی که پیش‌نیاز آزمون جامع و شروع رساله دکتری است؛ منجر به ایجاد بسیاری از مشکلات برای دانشجویان، گروه‌های آموزشی و دانشگاه شده است؛ به نحوی که برنامه‌ریزی‌های گسترده قبلی را نیز کم اثر نموده است» که این درخواست نیز بدون پاسخ باقی ماند.

همچنین در نامه‌ای دیگر به تاریخ 20/04/1400 از دبیر ستاد استانی مدیریت کرونا خوزستان خواسته شد که موضوع برگزاری حضوری برخی از دروس عملی دانشجویان دکتری و دامپزشکی در تابستان امسال را مورد بررسی قرار دهند؛ و بر این موضوع تأکید شد که تعطیلی بیمارستان دامپزشکی با توجه به تخصصی بودن و مرجعیت آن – به‌نحوی‌که از دیگر استان‌های مجاور نیز ارجاعاتی دارد-  عوارض و خسارات جبران‌ناپذیری را متوجه‌ سیستم آموزش بالینی دانشکده خواهد کرد و این درخواست از مسئولان ستاد استانی مطرح شد که با حضور تعداد محدود دانشجویان دکترای تخصصی و دانشجویان دستیار، انترن و اکسترن دامپزشکی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در دانشکده و خوابگاه‌ها موافقت شود که معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی در تاریخ پنجم مردادماه جاری در نامه‌ای اعلام کرد: «بازگشایی دانشگاه برای این دانشجویان ممنوع است.»

با توجه به اجرا شدن طرح واکسیناسیون عمومی و برنامه‌ریزی‌های لازم برای بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بار دیگر در تاریخ 17/06/1400 از رئیس دانشگاه جندی‌شاپور اهواز خواسته شد با توجه به واکسیناسیون دانشجویان دوره‌های رزیدنسی، کارورزی و عملیات درمانی و همچنین استادان و کارکنان دانشکده‌ کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز و تعداد محدود دانشجویان دکتری تخصصی و دانشجویان دستیار، انترن، اکسترن دامپزشکی و بومی بودن بسیاری از این دانشجویان، نسبت به صدور مجوز بازگشایی بیمارستان دام دانشکده و حضور دانشجویانی که هر دو نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند -با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی- موافقت شود که بار دیگر با وجود پیگیری‌، هیچ پاسخی به این نامه داده نشد.

از این رو روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز در این جوابیه اعلام می‌دارد در تصمیم‌گیری بازگشایی دانشگاه و کلاس‌های درس تابع تصمیم ستاد ملی و ستاد استانی بیماری کرونا و ابلاغ‌های ارسالی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و در صورتی‌که بازگشایی دانشگاه‌ها از سوی این مراجع اعلام شود، دانشگاه آمادگی لازم برای ارائه تمامی خدمات آموزش، پژوهشی، آزمایشگاهی و رفاهی را به دانشجویان این دانشگاه دارد.

 
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۷
ناشناس
|
France
|
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
5
3
سلام چرا سازمان دامپزشکی پروانه داروخانه دامپزشکی نمیده؟؟
پاسخ ها
محمدیان
| United States of America |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
اولا هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.
ثانیا تعداد داروخانه ها اشباع شده و قیمت داروها افزایش 3 الی 5 برابری یافته و جمعیت دامی 40 درصد کاهش که دیگه داروخانه توجیه اقتصادی نداره.همین الانش هم داروخانه ها با مازاد دارو و انبوه چک برگشتی مواجهند. داروخانه من با 15 سال سابقه در شرف تعطیلیه. با نابودی دامدار دامپزشکی هم در فیلد های مرتبط با دام بزرگ رو به احتضار است. در حال حاضر اگه زرنگ و علاقمند باشی برو دنبال دام کوجک یا مسئول فنی بشو دردسرش و زیانش کمتره. آرزوی موفقیت و صبر برای تحمل مشکلات برای تمام همکارانم دارم.
اسدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
من موندم چرا دوستان متوجه نیستند نمی گی گی ریم
ایشان داره به همه ما متلک میگه
عاقلان اشارتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
چون داروخانه دارها رقيب نميخوان و دوستاشونم تو نظام يا خود داروخانه داران شوراي نظام استان نميخوان درامداشون تقسيم بشه
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
0
4
خدابیامرزتش دانشجو رو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
0
3
با سلام
از اینکه دانشکده دامپزشکی چمران .............. به قهقرا رفته شکی نیست. امیدوارم با دولت رویکرد دولت جدید ............ بار علمی دانشکده دامپزشکی چمران قوی تر گردد. من دانشجوی دوره تخصصی این دانشکده هستم .................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
0
2
با سلام مجدد
پایگاه محترم خبری حکیم مهر
شما چرا؟
اینجا هم جمله ها سانسور می شوند؟؟؟
میزان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
0
1
دلیل این همه اجهاف درحق دامپزشکان چیست
فک کنم سیلی ک به رییس علوم پزشکی زده شد کافی نبوده بایدهمه خواهان برکناری رییس علوم پزشکی خوزستان شد
باید گفت
مدیران ناکارامدخیلی بیشتراز فارق التحصیلان بیسوادبه جامعه ی علم .آسیب خواهد زد اینم جوابی در خور نطق های روابط عمومی علوم پزشکی
ع ع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
2
4
بهترین و راحترین و سوداورترین بخش فعالیت در حرفه دامپزشکی داروخانه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
درجواب این دوست بزرگوار باید گفت میشه بفرمایید منبع این گفته تون از کجاست
؟
یعنی شما میفرمایید هرکی مدرک دامپزشکی گرفت باید بره داروخانه بزنه ؟پس بفرمایید کل شهر باید پراز داروخانه بشه
اگه اینطور هست چرا دانشگاه این همه دانشجوی دامپزشکی جذب میکنه ؟
کلکسین داروخانه ک نمیخواد تو سطح شهر راه بندازه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
0
1
جالب اینه که در همین زمان دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز ،کلینیک دانشکده را پس از ماهها تعطیلی با رعایت پروتوکل بهداشتی از شهریور 99 باز کرد و برگزاری کلاس های عملی بقیه دانشجویان را بصورت فشرده در همه ترم ها انجام داد. خواستن توانستن است
پاسخ ها
قاسم فرجانی کیش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
دانشگاه شیراز در زمینه آموزش دانشجو همیشه الگوی کارآمد و مؤثر بوده است.
بلاتکلیفی دانشکده دامپزشکی شهید چمران که از دانشکده های قدیمی کشور هست و همچنین لجبازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این باره عجیب و غیرقابل قبول هست.
لازم به ذکر است که دانشجویان سال آخر (دوره کارورزی) دانشکده دامپزشکی لرستان که دانشکده ای نوپا و جدیدتر هست هم طی این مدت کرونا تقریبا در بیمارستان دانشکده حضور داشتند به جز در مواردی که ستاد کرونا دانشگاهها را تعطیل کرده بود. طی این مدت دانشجویان سایر ورودی ها هم جهت آموزش کلاسهای آزمایشگاهی به صورت مقطعی و فشرده در دانشگاه حضور یافتند.
در حال حاضر هم دانشجویان کارورز، تمام وقت در بیمارستان دانشکده حضور فعال دارند و قرار هست تا بازگشایی کامل دانشگاهها، دانشجویان سایر ورودی ها هم با برنامه ریزی آموزش دانشگاه در کلاسهای آزمایشگاهی حضور یابند.
رزیدنت دانشگاه اهواز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
سلام. بیمارستان های دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران از زمان شروع همه گیری کرونا، حتی یک روز هم تعطیل نشدند و بیمارستان دامهای کوچک دانشگاه تهران که به صورت شبانه روزی است، در این مدت نزدیک به دو سال با حضور اساتید، رزیدنت ها و کاربران به صورت شبانه روزی فعال بوده است. ظاهراً پروتکل های وزارت بهداشت برای دانشگاه های مختلف متفاوت است! بهترین کار برای فرار از مسئولیت، انداختن همه ی تقصیرها به گردن ستاد کرونا است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
0
4
خداییش دانشکده دامپزشکی شیراز در دوران کرونا، خوش درخشید و آموزش حضوری را با رعایت بهداشت ادامه داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
اونجا دانشگاه شیراز است و اینجا اهواز..........
مدیریت شیراز کجا و مدیریت دانشکده اهواز کجا.... ...................
ناشناس
|
Japan
|
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
0
1
دانشگاههای ما ول معطله، مثلأ دانشجو علم و حقیقت را یاد می‌گیره؟ مدارس و دانشگاهها مکانهایی ایدئولوژیک برای تبلیغات و یا گیری است و بس حالا این وسط یک برگه کاغذ هم بهشان میدن می‌گن مدرک گرفتید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
0
1
آنقدر رجال حکومت ....... هستند نمی‌فهمند این عزیزان دامپزشکی با چه مشکلاتی دست به گریبان هستن و چقدر انسانهای شریفی هستن . این عزیزان باعث افتخار هستن در تمام کشورهای اروپائی جایگاه این عزیزان حفظ میشود ولی در ایران مدرک این عزیزان ...
نظر شما
ادامه