کد خبر: ۶۶۷۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

اخلاق رسانهای را فدای جوسازی نکنیم

اما و اگرهای یک خبر شیطنتآمیز

علیرضا کیهانپور

روزنامهنگار پیشکسوت بخش کشاورزی

دروازه بانی از صحت و راستی آزمایی یک خبر و پژوهش در زمان و مکان وقوع آن، نیاز به انجام مسئولانه رسالت و ایفای نقش خطیر  رسانه ای دارد که امانت داری عمود این خیمه اطلاع رسانی است.

قریب دو سال است که از رفتن رئیس سازمان دامپزشکی  سابق کشور به یک جایگاه اداری دیگر در وزارتخانه جهاد کشاورزی گذشته است و بحث خوراندن تریاک به مرغ های گوشتی آماده اعزام به کشتارگاه در زمان ایشان یک شایعه بی پایه و اساس بود که در وهله نخست قشر تولید کننده و بی ادعا یعنی مرغداران گمنام این کشور را نشانه گرفت و در مرحله بعد تشویش و نگرانی مردم و مصرف کنندگان را سبب شد و متاسفانه اخیرا و در صدا و سیما و همچنین به تبعیت از یک برنامه زنده سیما که این موضوع را کالبدگشایی مجدد کرده بود، تعدادی از رسانه ها و به ویژه در فضای مجازی به این شایعه زشت و فاقد صحت دامن زدند که فقط وقت مسوولین و استرس مجدد مردم و فضای روانی جامعه را که اینک سخت محتاج آرامش، آسایش و ریکاوری روانی است را موجب شدند که یک کار غیرحرفه ای و غیر اخلاقی بود.

و اما در چند روز گذشته تهمت انتصاب گفتگویی به وزیر جدید جهاد کشاورزی مطرح شده که بازنشر آن در حقیقت دل دردمندان وبه ویژه صاحبان قلم و اصحاب رسانه را به درد  آورده و با کمال تاسف باید عرض شود که این راه کج می خواهد به کجا رهنمون شود؟

در این خبر چنین آمده است که دکتر ساداتی نژاد وزیر  جدید جهاد کشاورزی در مصاحبه ای خطاب به پرسش کننده ای مطرح نموده که: «بنده مسوول بهزیستی نیستم که وظیفه ام توجه به سفره و غذای مردم باشد.»

نگارنده تا جایی که اطلاع دارد و اخبار بخش کشاورزی را با عشق و علاقه پایش و پیگیری می کند، این خبر در اردیبهشت ۱۴۰۰ رسانه ای شد و با شناختی که اینجانب از دکتر کاظم خاوازی وزیر پیشین و بااخلاق وزارت جهاد کشاورزی داشته و دارم، همان زمان هم این نقل قول هم مورد شک و تردید بود و متاسفانه به دلیل جو آن زمان سخنگوی بیکار وزارتخانه که این کاره هم نبود، واکنش و تکذیب و یا تایید این نقل قول را رسانه ای نکرد و جوابیه هم ارسال نشد.

این یادداشت نه سفارشی است و نه درخواستی ست اما به مانند قضیه  اضافه کردن تریاک در آب آشامیدنی مرغ  های گوشتی نه حقیقت دارد و نه اخیرا مطرح شده است.

وزیر جدید که پس از اخذ رای بالای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، حداقل در این مدت ۲۰ سفر استانی، شهرستانی و حتی در دل روستاهای محروم و نیمه محروم کشور داشته است را با این نقل و قول ها و اخبار کاذب دلسرد نکنیم و به رسالت رسانه ای، منشور اخلاقی و دروازه بانی دقیق خبر و مستندات بیش از گذشته عمل نموده و همگی دست در دست هم برای اعتلای کشور، بهبود وضعیت سفره مردم و امنیت غذایی جامعه تلاش و کمک کنیم.

فراموش نکنیم با بحث های بی اساس و شایعات چند باره و اثبات نشدنی اعتیاد مرغ گوشتی مزارع پرورشی کشور به تریاک و تریاق و مساله  جدید بهزیستی و... حواشی آن فقط اعتماد مخاطبان رسانه را از دست خواهیم که هرگز چنین مباد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
1
1
وزیر جدید را دلسرد نکنیم؟ آنها که دلگرم بودند چه کردند؟!
اگر وزیر یک کشور اینقدر حساس است که چه توقعی از مردم عادی باید داشته باشیم که اینقدر در فشار و تنگنای بی تدبیری مسئولین هستند
نظر شما
ادامه