کد خبر: ۶۶۷۷۷
تعداد نظرات: ۸ نظر

حکیم مهر: برخی از ساکنان حوزه جنوبی خلیج فارس پول‌های هنگفتی برای انجام عمل زیبایی شترهای خود خرج می‌کنند و دامپزشکان به جای تیمار حیوانات برای آنها جراحی زیبایی انجام می‌دهند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اعتماد، مالکان شتر در کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس میلیون‌ها ریال بابت عمل‌ زیبایی شترهای خود همچون باد کردن لب‌ها و کوتاه کردن گوش‌هایشان می‌پردازند. به نوشته رسانه‌های عربی، بسیاری از عاشقان شتر در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس موی شترهای خود را آرایش می‌کنند تا زیباتر به نظر بیایند و بتوانند به مبلغ بیشتری این حیوانات را به فروش برسانند.

این پدیده چنان در این کشورها رونق پیدا کرده که مسئولان را بر آن داشت تا چنین اقداماتی را جرم اعلام کنند و عاملان آن را به عنوان کلاهبردار تحت تعقیب قرار دهند.

با این حال این کار همچنان در عربستان سعودی در حال انجام است و کار افراد فعال در این زمینه در آستانه جشنواره‌های شتر بسیار سکه می‌شود.

به گفته کارشناسان، کار به جایی رسیده است که برخی برای گران‌تر کردن شترهای خود گردن و مژه‌های این حیوانات را هم دستکاری می‌کنند.

در این بین شماری از دامپزشکان نیز بیکار ننشسته و به جای تیمار حیوانات کلینک‌های زیبایی برای آنها راه انداخته‌اند، این در حالی است که در کشوری همچون عربستان هم انجام عمل زیبایی برای شترها ممنوع اعلام شده است. در حال حاضر بیش از یک میلیون شتر در عربستان سعودی نگهداری می‌شوند که قیمت برخی از آنها چند میلیون ریال است.بر اساس آخرین نرخ‌های اعلام‌شده، باد کردن لب‌های شتر ۲۶۶ دلار و حداقل قیمت آرایش موی شتر نیز ۵۳ دلار (حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان) است، همچنین حمام کردن شتر ۲۶ دلار برای صاحبش آب می‌خورد.

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
1
6
پزشکان هم به جای درمان انسان های بدبخت و محروم به تزریق زل و بوتاکس و سوزوندن موی زائد و باد کردن قفسه ی سینه ی خانم ها مشغولند.
اگرچه من با هیچکدام مخالف نیستم و باید آزادی لازم در جامعه وجود داشته باشد. و از انجام این چیزها ایراد نباید گرفت و بجای آن از فقر مردم، عدم دسترسی به پزشک، مدیریت آب و محیط زیست، توسعه ی پایدار و.. باید سخن گفت.
ای کاش مثل عربستان همه ی موارد ذکر شده در کشورمان انجام شده بود و از بی غمی دنبال زیبایی شترهای صحرا بودیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
آره!
عربستان خیلی عالیه!
اوضاع مکه و مدینه با جده و ریاض اصلا قابل مقایسه نیست از نظر اختلاف طبقاتی
منطقه قطیف عربستان با محرومترین نقاط ایران قابل مقایسه نیست
اختلاف بین مذاهب اسلامی در حد اعلی
اعدام معتقدین به مذهبی غیر از وهابیت در ملا عام به جرم هایی کوچک مثل دزدیدن سه بسته بادام!
اصلا چقدر بهت بدن حاضری یه قمارباز بیاد به ملتت بگه "گاو شیرده"؟!
لااقل به خاطر این همه نامردی که عربستان در حق فوتبال ایران کرده از عربستان دفاع نکنید
حالا القاعده و داعش و خاشقچی و تغییر جنسیت عادل الجبیر و. ... بماند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
ای کاش مثل مردم عربستان بودیم.
ناشناس
| France |
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
اون ۳ بسته بادوم در ایران بود که یک مرد ۴۵ ساله با یک فرزند خردسال به خاطر دزدی ۳ بسته بادام به ۱ سال حبس و ۴۰ ضربه شلاق محکوم شده. در ایران من دکتر پول خرید بادام را به سختی داریم وای بحال بقیه مردم. ای کاش شتر عربستانی بودیم
ناشناس
| Singapore |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
دثست عزیز تزریق بوتاکس و ژل در ایران به این دلیل است که تمها قسمت بدن که برای افراد مشخص است صورت است و بنابرین باید هرچه بیشتر صورت را بیارایند تا زیباتر به نظر برسند ولی اگر جو جامعه کمی آزادتر بود مثلأ مثل افغانستان قبل طالبان یا همین عربستان یا دوبی، کسی دست به صورتش نمی زد و بیشتر روی تیپ و هیکل تمرکز می‌کردند و اگر آزاد بود مثل کشورهای غربی مردم روی اخلاقیات، روحیه و قدرت تفکر همدیگر تمرکز می‌کردند نه روی بدن و ژل و بوتاکس. پس این عملهای زیبایی محصول خفقان است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
0
2
بسیار عالی، آرزوی توفیق برای همکارانمان در عربستان.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
0
1
پس من یه موز برداشتم برم .راحت باشید
ناشناس
|
Singapore
|
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
0
2
آرزوی موفقیت روز افزون برای همکاران عربستانی، امیدوارم ما هم از خواب بیدار شویم و بجای عقاید پلاسیده و کهنه باعث ایجاد تغییر در افکار، عقید و در خود شویم تا حداقل آیندگان ما به این وضع دچار نباشند. وضع کنونی ما میوه همان درختی است که سالها قبل پدران ما کاشتند و از کسی نمی‌توان‌کله مرد مگر اینکه جرأت تغییر افکار و رفتار خود را داشته باشیم
نظر شما
ادامه