کد خبر: ۶۶۷۶۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: کمیته ساماندهی و ارتقاء کیفیت شیر خام شهرستان نجف آباد به ریاست معاون استاندار و فرماندار ویژه این شهرستان برگزار گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان نجف آباد، اولین کمیته ساماندهی و ارتقاء کیفیت شیر خام به ریاست معاون استاندار و فرماندار ویژه این شهرستان و با حضور اعضاء برگزار گردید.

«دکتر فضل اله صالحی» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نجف آباد و دبیر کمیته در ابتدای این جلسه با اشاره به فواید مصرف شیر و میزان تولید شیر خام، یکی از شاخص های توسعه یافتگی در هر کشور را میزان مصرف شیر اعلام نمود.

وی ضرورت پیشگیری و مبارزه با انواع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را از جمله اقدامات شاخص و مهم دامپزشکی در راستای سلامت مردم و حمایت از تولید ملی در شرایط کنونی عنوان نمود.

دکتر صالحی تصریح کرد: شیرخام سهم قابل توجهی در تولید فرآورده های خام دامی در کشور دارد که به دلیل شرایط ویژه این ماده غذایی همچون فسادپذیری سریع، نیازمند افزایش نظارت ها بر زنجیره تولید، حمل، فرآوری و عرضه آن است.

وی در این نشست تاکید کرد: موضوعاتی نظیر اخذ پروانه بهره برداری بهداشتی توسط واحد های دریافت شیر کارخانجات لبنی، جذب مسئول فنی بهداشتی دامپزشکی، اخذ پروانه بهداشتی خودروهای حمل، اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه ای حمل به صورت روزانه، برخورد قانونی با خودروهای حمل غیر مجاز، برگزاری کلاس آموزشی جهت دامداران باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نجف آباد خاطرنشان کرد: این کمیته به منظور بررسی وضعیت کیفیت بهداشتی شیر خام درشهرستان، تدوین راهکارهای اجرایی ارتقای کیفیت بهداشتی آن در مراکز تولید، جمع آوری، توزیع، فراوری و عرضه راهکارها و اقدامات موثر را تدوین و با همکاری بین بخشی به مرحله اجرا خواهد گذاشت.

«دکتر محمدرضا قاسمی» کارشناس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان نیز ضمن اشاره به تدوین و ابلاغ طرح جامع بهبود شیر خام استان در ابتدای سال جاری و لزوم همکاری و هم افزایی بین بخشی جهت اجرای طرح فوق، به تبیین وضعیت بهداشتی شیر خام در استان و راهکارهای اجرایی کاهش مخاطرات بهداشتی این فرآورده پرداخت.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Denmark
|
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
0
0
چه صحبت بی پایه و اساسی
کجای دنیا مصرف شیر رو از شاخص های توسعه یافتگی می دونند؟!
در حالی که همه ی دنیا به خاطر ردپای کربن در حال کاهش تولیدات وابسته دامی هستند، گویا بعضی دوستان تازه شروع به مطالعه اهداف پیشرفت کشورهای اروپایی کردند، البته نسخه مربوط به 1960 رو گویا!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
0
0
میگویند یک نویسنده مشهور هنگام تفکر و نوشتن کتابش همیشه یک لیوان قهوه در کتارش‌می‌گذاشت و قطره قطره می‌نوشید. شخصی آمد از او‌تقلید کند و نویسنده شود و شروع‌ کردن به گذاشتن لیوان قهوه در روی میز ولی هیچی به ذهنش نمی‌رسید که بنویسه، آخه بیچاره فکر می‌کرد قهوه باعث می‌شه طرف بنویسه. الان اکر می‌خواهیم پیشرفت کنیم فکر کنم طبق نظر جناب مسئول محترم چون کشورهای پیشرفته سرانه مصرف شیرشان بالاست ما هم به زور روزی یک‌لیتر شیر به خورد هر‌نفر بدهیم، مگه نه؟ منظور شما این بود که شیر باعث پیشرفت می‌شه؟
نظر شما
ادامه