کد خبر: ۶۶۷۰۵
تعداد نظرات: ۶ نظر

حکیم مهر: رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: برخی از تولیدکنندگان از نحوه توزیع و تامین به موقع نهاده‌ها، فروش داروهای دامپزشکی با کیفیت، تامین بذر و سموم مورد نیاز کشاورزان گلایه‌هایی داشتند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «محمدجواد عسکری» رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص نشست امروز سه‌شنبه 27 مهرماه) کمیسیون با حضور وزیر جهاد کشاورزی، گفت: پیرو نشست‌های متعدد با تعاونی‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی، گندم کاران، تولید کنندگان دام سبک و سنگین و مرغداران  و احصاء مشکلات آنها امروز وزیر جهاد کشاورزی در کمیسیون کشاورزی مجلس حاضر شد.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از تولیدکنندگان از نحوه توزیع و تامین به موقع نهاده‌ها، فروش داروهای دامپزشکی با کیفیت، تامین بذر و سموم مورد نیاز کشاورزان گلایه‌هایی داشتند، تصریح کرد: در نشست امروز مقرر شد رئیس شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تمامی ایرادات در حوزه نحوه توزیع نهاده‌های کشاورزی مورد نیاز کشت پاییزه را به کمیسیون ارائه و نقاط ضعف و ایرادات را برطرف کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از نظر کمی سموم دفع آفات مشکلی وجود ندارد و به میزان کافی دپو انجام شده اما کیفیت برخی از این محصولات و ماده موثره آنها کارایی لازم را ندارد، افزود: در نشست امروز مقرر شد بررسی‌های لازم انجام شود در صورتی که فاقد ماده موثره باشند در بازار توزیع نشوند و سم با کیفیت بالاتر وارد شود.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه در برخی از نقاط کشور کارشناسان رسمی کشاورزی فروشنده کود شیمیایی و سم هستند، عنوان کرد: فردی که در حوزه ترویجی فعالیت دارد نمی‌تواند مجوز خرید و فروش نهاده‌های کشاورزی را دریافت کند، طی نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی و در نشست امروز تاکید کردیم تا یک ماه آینده پروانه فروش نهاده کشاورزی کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی باطل شود زیرا در پاره‌ای از موارد این افراد مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند.

عسکری با اشاره به اینکه در نشست با وزیر جهاد کشاورزی مقرر شد دولت در قالب فضای تکلیفی در اسرع وقت نسبت به خرید دام مازاد دامداران اقدام کند، افزود: دولت و وزارت جهاد کشاورزی از یک مبدا اقدام به صادرات دام می‌کند؛ مقرر شد فضا برای صادرات دام از چند پایانه فراهم شود تا دامداران با مشکل مواجه نشوند و زیانی را تحمل نکنند.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی، گفت: در زمینه خرید تضمینی خرمای تولیدی جنوب کشور مشکلاتی وجود داشت که خوشبختانه سازمان تعاون روستایی به این موضوع ورود کرده و مقرر شد تمام خرمای مازاد را از تولید کنندگان با نرخ مصوب خریداری کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه در نشست امروز در زمینه امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده مسائلی مطرح شد که مقرر شد بانک کشاورزی گزارشی در این خصوص به کمیسیون ارائه کند، تصریح کرد: همچنین در نشست با وزیر جهاد کشاورزی مقرر شد نهاده‌های دامی دپو شده در بنادر که در اختیار اموال تملیکی قرار دارند آزادسازی و در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی بر روی کارخانه‌های تولید خوراک دام نظارت خود را جدی‌تر می‌کند زیرا متاسفانه نظارت خوبی بر روی این واحدهای تولیدی نبوده و دربرخی از موارد محصول تولید آنها سقط جنین دام‌ها را به همراه داشته است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: در نشست با وزیر جهاد کشاورزی مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی با هماهنگی وزارت امور خارجه در حوزه دیپلماسی اقتصادی در سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در کشورهایی که با آنها مبادلات تجاری خصوصا کشاورزی داریم کارشناسانی را مستقر کند.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
0
1
وقتی فساد و رانت و انحصار هست نتیجه همین است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
هورا
پس دوباره واردات
و
محسن قربیانی
|
United States of America
|
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
0
3
ماده موثره بعضی داروهای ایرانی صفره و داروهای قاچاق ب شدت در بازار ایران رواج پیدا کرده و هیچ نظارتی در این مورد متاسفانه وجود ندارد
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
0
3
متاسفانه بر روی کارخانه های تولید داروهای دامی توسط دامپزشکی نظارتی نیست نمونه اش هم که داروهای دامی تولید شده در ............ بود که در کردستان توقیف شده بودند و آخر هم هیچ خبری نشد....
ناشناس
|
France
|
۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
0
0
الان هم که ........... دارند راه داروهای خارجی رو میبندن که از این به بعد دامپزشک و دامدار و مرغدار گلاویز بشن و هر چی قسم بخوری که دارو آبه باور نکنن
خدا به داد ما کلینیسین های بدبخت برسه
تو رو خدا هر چی میخواین بگین ما کلینیسین ها ....... میکنیم ولی با آبروی ما بازی نکنید . ما به حد کافی استرس و بدبختی داریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
0
0
بايد مدبران دامپزشكي بدليل لابي با سنديكاي توليد و همراهي با آنها در دادن داروي بي كيفيت به ما مرغداران و ايجاد خسارتها ي چند ساله به ما ....... شوند....
نظر شما
ادامه