کد خبر: ۶۶۶۶۲
تعداد نظرات: ۶ نظر

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از افزایش ۴ الی ۵ برابری قیمت داروهای دامپزشکی از آبان ماه سال ۹۹ تا به امروز خبر داد و گفت: افزایش قیمت‌ها باعث شده است که دامداران خیلی رغبتی به اجرای طرح‌های واکسیناسیون دام‌های خود نداشته باشند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از دیار آفتاب، «دکتر محسن شانقی» در خصوص افزایش قیمت داروهای دامپزشکی، گفت: از آبان ماه سال ۹۹ که ارز دولتی از داروهای دامپزشکی برداشته شده شاهد افزایش قیمت در داروهای دامپزشکی بوده‌ایم به گونه ای که این افزایش ها تا ۴ الی ۵ برابر هم رشد داشته است.

شانقی اظهار کرد: افزایش قیمت ها به اندازه‌ای به دامداران فشار وارد کرده است که برخی از دامداران توان خرید نسخه‌های خود را هم ندارند و از چند قلم داروی که دامپزشکی برای دام تجویز می کند تنها یکی و یا دو قلم از داروها را خریداری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت‌ها در واکسن‌ها نیز وجود داشته است ادامه داد: افزایش قیمت‌ها باعث شده است که دامداران خیلی رغبتی به اجرای طرح‌های واکسیناسیون دام‌های خود نداشته باشند.

 مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی بیان کرد: این استقبال کم دامداران از واکسیناسیون دام‌ها باعث می‌شود در ماه ها و حتی روزهای آینده شاهد افزایش کانون‌های بیماری در استان باشیم.

شانقی اضافه کرد: البته دامپزشکی برای ترغیب دامداران خصوصاً در مناطق روستایی برای واکسن دام‌ها در جلساتی که با فرمانداران داشته‌ایم مقررشده است در مکاتباتی که با دهیاری‌ها انجام می‌دهند بتوانیم تعدادی از دام‌ها روستایی را از محل اعتبارات دامپزشکی استان رایگان واکسینه کنیم.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
0
3
سلام وقتی بازار انحصاری می شود داستان خودرو و لوازم خانگی برای داروهای دامپزشکی پدید می آید باید کسانی که این رانت را به وجود اورده اند محاکمه شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
عزیزم ارزش ۴۲۰۰ بوده که شد ارز نیمایی. انحصار کجا بود. تازه چند وقت پیش بود که انحصاریش کردن. قبلش که ربطی ب این داستانا نداشت. اقلام‌انحصاری هم‌خیلی محدوده
دکتر مهرداد ملائی
|
United States of America
|
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
1
4
اینجانب در همینجا به اطلاع میرسنام که در طی یکسال گذشته نود درصد واکسنهای دامی موجود در بازار هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته اند.لطفا از ایجاد شایعات بپرهیزیم.موفق باشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
0
2
ظاهرا آقای مدیر کل یک سال از وضعیت بی اطلاع هستند اتفاقا طی یک سال گذشته هیچ واکسن دامی گران نشده که هیچ بلکه بعضی خارجی ها کاهش قیمت هم داشتند.افزایش قیمت سال 99 به شدت نسبت به 98 اتفاق افتاد.
مسئول فنی
|
United States of America
|
۰۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
2
0
حالا ۹۸ یا ۹۹
دوستان ذینفع و کاسب بالاخره تو این یکی دوسال آنتروی ۶۵ تومنی شده ۲۱۰ تومن یا نه؟
تب برفکی چند درصد افزایش داشته؟
داروهای جوروار جور چطور!!!!
ما که تو این کار مستقیم با دامدار سرو کار داریم میبینیم که قیمتها باعث عدم استقبال دامدار شده البته دلایل متعدد دیگری هم موثر هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
اونوقت قیمت جو و سبوس و یونجه و کاه که مصرف هر روزه دام هست چند برابر شده؟؟؟؟ دامدار فقط زورش به دامپزشک و کاردان و واکسیناتور میرسه و غر غرش رو قیمت واکسنیه که هر چند ماه میخواد بزنه....هزینه واکسن و دارو چند درصر هزینه کلی نگهداری دام حساب میشه؟؟؟
نظر شما
ادامه