کد خبر: ۶۶۶۶۱

حکیم مهر: مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست خراسان شمالی گفت: تعداد تلفات حیات وحش منطقه حفاظت شده سالوک بر اثر بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک به ۲۱ راس کل و بز، قوچ و میش رسیده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، اظهارکرد: طی شبانه روز گذشته با پایش های مستمر لاشه چهار بزغاله وحشی پیدا و سوزانده شد.

«لشگری» معاون فنی اداره کل محیط زیست نیز طی چند روز گذشته در گفت و گو با ایسنا، یکی از مهمترین نیازهای این اداره کل برای کنترل بیماری طلوعون نشخوارکنندگان کوچک را علوفه مغذی دانست و توضیح داد: از آنجاییکه یکی از عواملی که سبب می شود تا بیماری چه در انسان و چه در حیوانات زود گسترش یابد، ضعف بدن است و خشکسالی موجب شد تا امسال جمعیت حیات وحش تغذیه مناسبی نداشته باشند در نتیجه در مقابل بیماری ها نیز ضعیف شده اند.

وی ادامه داد: تاکنون لاشه های حیوانات تلف شده پیدا شده، حیواناتی بوده اند که یا بره بوده و یا بسیار لاغر بوده اند.

لشگری تصریح کرد: در همین راستا از استانداری درخواست شده تا اعتباری را برای تهیه علوفه مغذی منطقه در اختیار این اداره کل قرار گیرد.

نظری مدیر کل دفتر بحران استانداری خراسان شمالی نیز در این ارتباط در گفت و گو با ایسنا، بیان کرد: هر ساله این اداره کل اعتباری را برای مبارزه با آفات و بیماری ها دارد.

وی با بیان اینکه اداره کل محیط زیست استان برای تامین علوفه مغذی حیات وحش نامه های را ارسال کرده است، گفت: رقم تصویب شده برای تامین علوفه کم بوده است و با سازمان مدیریت و برنامه ریزی مکاتبه شده تا میزان تخصیص اعتبار مورد نیاز را افزایش دهند.

نظری در پاسخ به این سوال که این اعتبار تا چه زمانی اختصاص خواهد یافت؟ اظهارکرد: با اختصاص اعتبار موافقت شده است و جذب آن بستگی به پیگیری های اداره کل محسط زیست استان دارد.

 

نظر شما
ادامه