کد خبر: ۶۶۶۵۸

حکیم مهر: رئیس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به ادامه پایش‌ها در طبیعت استان، گفت: از ۲۲ مهر ماه سال جاری ۱۷ لاشه دام دیگر در روستاهای ناتر چالوس و کلاردشت پیدا شد که در مجموع تعداد لاشه‌های به ۲۴ راس رسیده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «کوروس ربیعی» در ارتباط با آخرین وضعیت بیماری طاعون در مازندران اظهار کرد: پایش‌ها بعد از کشف ۷ لاشه کل بز وحشی تا ۲۹ شهریور ماه امسال که پس از انجام نمونه‌برداری بیماری طاعون تایید شد، به‌صورت جدی‌تری در منطقه دلیر شهرستان چالوس در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: با توجه به نگرانی، بعد از کشف لاشه‌ها و تأیید ابتلای آنان به طاعون نشخوارکنندگان، پایش‌ها در مناطق اطراف افزایش یافت که لاشه‌ای از این حیوانات تا بیستم مهرماه در این مناطق پیدا نشده است.

رئیس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با بیان اینکه مشاهده لاشه‌ها طی این مدت در منطقه دلیر چالوس متوقف شد، اضافه کرد: از ۲۲ مهر ماه سال جاری ۱۷ لاشه دام در روستاهای ناتر چالوس و کلاردشت پیدا شده است.

ربیعی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای مشترک با مسؤولان استان البرز به‌منظور پایش و رصد نقطه‌ای مناطق برگزار شد، افزود: با توجه به نگرانی‌ها در زمینه انتقال بیماری تأکید بر خروج دام‌های اهلی از مناطق مشترک بوده که تا حد ممکن گله دام‌های اهلی از وحشی دور نگه داشته شوند.

وی با اعلام اینکه این بیماری در حال حاضر در مناطق آزاد مشاهده شده است، گفت: در مناطق حفاظت شده استان گزارشی از بیماری نداشتیم.

 
نظر شما
ادامه