کد خبر: ۶۶۵۶۳

حکیم مهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: در زیستگاه‌های این استان تعداد تلفات حیات وحش در اثر طاعون نشخوارکنندگان کوچک به ۹ راس رسیده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «فردین حکیمی» مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با اشاره به این که محیط بانان در پایش منطقه طالقان با لاشه پنج راس کل و بز وحشی روبرو شدند، گفت: در پایش های جدید انجام شده توسط محیط بانان در زیستگاه های این استان تعداد تلفات حیات وحش در اثر طاعون نشخوارکنندگان کوچک به ۹ راس رسیده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز از جمله اقدامات کنترلی را خروج فوری دام‌های عشایر و دامداران از زیستگاه‌ها و مناطق آلوده این استان و جلوگیری از تقابل دام‌های اهلی و وحشی دانست و گفت: واکسیناسیون کامل دام‌های اهلی نیز در دستور کار است.

او افزود: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، یک نوع بیماری ویروسی است که با علائم مختلف در زیستگاه های حیاط وحش بروز می کند. البته این بیماری قابل سرایت به انسان نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست  البرز با بیان این که این بیماری مختص گونه‌های نشخوارکنندگان کوچک است،گفت: گزارش‌ها حاکی از این است که علاوه بر البرز، استان‌های همجوار نیز درگیر این بیماری شده‌اند و به جهت پیشگیری به موقع از شیوع بیماری، محیط بانان در حال انجام پایش‌های منطقه هستند و در حال حاضر میزان تلفات حیات وحش در این منطقه، بیش از پنج راس کل و بز بوده است.

حکیمی با اشاره به این که کنترل این بیماری نسبت به سایر بیماری‌ها دشوارتر است، افزود: به علت جابجایی و گدارحیات وحش در زیستگاه‌ها و تردد آن‌ها حتی در مرز سایر استان‌ها، امکان انتقال و شیوع این بیماری در سایر استان‌ها نیز وجود دارد.

 

نظر شما
ادامه