کد خبر: ۶۶۵۰۷
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
رئيس سابق سازمان دامپزشکی کشور در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: باید خیلی سریع به مواردی که به جایگاه حقوقی سازمان لطمه می‌زند، عکس‌العمل نشان دهیم و این کار از طریق تکذیبیه‌ها صورت می‌گیرد ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: هشتک مرغ تریاکی در چند روز گذشته ترند اخبار فضای رسانه‌ای کشور بود و این خبر جنجالی اما کهنه و جعلی برای بار دوم تبدیل به نقل محافل شد. قضیه به ۲ و نیم سال پیش بازمی‌گردد که خبری به نقل از رئیس پیشین سازمان دامپزشکی کشور مبنی‌بر استفاده از تریاک در مرغداری‌ها منتشر شد اما همان زمان توسط سازمان دامپزشکی کشور تکذیب شد. حالا و بعد از گذشت قریب به ۳۰ ماه، به طرز عجیبی همان خبر و به نقل از دکتر رفیعی‌پور، از سوی رسانه‌های معتبر کشوری منتشر شد.

«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» در گفت‌وگو با پایگاه خبری حکیم مهر با یادآوری اینکه این ماجرا در مصاحبه‌های قبلی بنده با خبرگزاری‌های تخصصی مثل حکیم مهر یا حتی صدا و سیما توضیح داده و حتی تکذیب شده است، می‌گوید: «اما گاها برخی رسانه‌ها ازجمله رسانه ملی یا خبرگزاری‌های مختلف، به جای اینکه به مصاحبه‌هایی که از قبل توسط اینجانب انجام شده و در حکیم مهر که رسانه تخصصی است و به صورت جدی به آن پرداخته شده، مراجعه کنند، به بازنشر یک خبر سوخته که حتی تکذیب هم شده می‌پردازند و به شایعات دامن می‌زنند. این رسانه‌ها باید نمره منفی بگیرند.»

وی با بیان اینکه نام این محتوا را حتی نمی‌توان خبر گذاشت، توضیح می‌دهد: «کمااینکه اگر آن را به سطح عمومی جامعه عرضه کنیم، هر کس آن را بشنود، تصور می‌کند که طنز و فکاهی است. مطالبی هم که در آن به کار رفته سخیف و فاقد جایگاه علمی، فنی و تخصصی است و اصلا به رئيس سازمان دامپزشکی اجازه داده نمی‌شود که به این فضا ورود کرده و حول و حوش آن اظهار نظر کند.»

رئیس سابق سازمان دامپزشکی کشور با تاکید بر اینکه این مباحث ۲ سال و نیم پیش مطرح شد و ما همان زمان با پاسخ‌های مستدل و علمی و همچنین تکذیبیه رسمی توسط سازمان دامپزشکی کشور به آن پاسخ دادیم، تصریح می‌کند: «حتی ادارات کل مختلف دامپزشکی کشور هم تکذیبیه‌هایی دقیق و علمی صادر کردند. جالب است که بخش خصوصی که همان اتحادیه مرغ و گوشتی کشور است و همچنین اتحادیه‌های استانی مرغ گوشتی کشور نیز تکذیبیه صادر و استفاده از تریاک را که به مرغداری‌ها نسبت دادند، یک کار غیر اقتصادی و غیر منطقی معرفی کردند. حتی طرح این موضوع به هر شکلی می‌تواند جنبه‌های حقوقی و قضایی داشته باشد.»

وی ضمن گلایه از نسبت دادن این عمل ناشایست به مرغداران کشور، خاطرنشان می‌کند: «مرغداران ما با یک پیشینه بیش از ۶۰ سال در این صنعت تلاش می‌کنند. علم نیز به اندازه کافی پیشرفت کرده و در حوزه‌های مختلفی ازجمله دارویی، آزمایشگاهی، بهداشتی و نظارتی امکان پشتیبانی از این صنعت بزرگ وجود دارد. همه این اتفاقات مبارک از طریق بخش خصوصی و تشکل‌های مختلف درحال انجام بوده اما تعجب من از این است که چرا باید در رسانه‌های مهم کشور حتی رسانه ملی، مباحثی مثل وجود آفلاتوکسین در شیر عنوان شود که مصرف شیر را ممنوع کند یا استفاده از تریاک در مرغداری‌ها به نقل از رئیس سازمان مطرح شود که صدمه سنگینی به دامداری‌ها وارد شود.»

دکتر رفیعی‌پور می‌افزاید: «بنده به‌عنوان رئیس وقت سازمان دامپزشکی و همچنین دکتر ماکنعلی رئیس فعلی سازمان دامپزشکی اشاره کردیم که کار تخصصی تولید پروتئین حیوانی شامل گوشت قرمز، گوشت مرغ یا آبزیان فرایند پیش از تولید، حین تولید و پس از تولید یا به تعبیر عمومی از مزرعه تا سفره را طی می‌کند که همه این مراحل تحت نظارت متخصصین و تجربه‌های بزرگ تولید کنندگان عزیز است. همه چیز قاعده‌مند پیش می‌رود.»

وی تصریح می‌کند: «در حوزه‌های دیگر نیز کارشناسان سازمان دامپزشکی، مدیران کل دامپزشکی و حتی دکتر ماکنعلی که معاون وقت بهداشتی سازمان بودند، اذعان کردند که این موضوع خلاف واقع است و امکان ندارد که در مجموعه مرغداری اتفاق بیفتد. مرغداران ما آگاه هستند و این کار عبث و غیر منطقی را انجام نمی‌دهند. بنده به عنوان کارشناس دامپزشکی عرض می‌کنم که موضوع استفاده از تریاک یک اقدام هدفمند برای ضربه زدن به تولید ازسوی اشخاصی است که نیت شوم دارند و می‌خواهند به کارشناسان دامپزشکی یا مدیران خدوم دامپزشکی ضربه بزنند.»

 رئیس سابق سازمان دامپزشکی کشور بهترین مرجع برای بررسی صحت و سقم اخبار مرتبط با دامپزشکی را پورتال سازمان دامپزشکی معرفی و در پاسخ به این سوال که چرا روابط عمومی سازمان دامپزشکی در انتشار تکذیبیه این خبر تا حدی با تاخیر عمل کرد، خاطرنشان می‌کند: «این موضوع مربوط به ۲ سال و نیم گذشته بوده و در همان زمان تکذیبیه‌های زیادی راجع به آن صادر شده است. شاید تصور سازمان این بوده که نیاز به تجدید آن نیست. اما گذشته از پورتال سازمان دامپزشکی، شماره ۱۵۱۲ نیز در طول شبانه‌روز می‌تواند پاسخ‌گوی شبهات به اخبار مختلف باشد.»

وی ادامه می‌دهد: «البته اینجا بحث شخص مطرح نیست و ما با حقیقت موضوع مرتبط با یک سازمان دامپزشکی ملی و بین‌المللی و جایگاه حقوقی رئیس سازمان دامپزشکی وقت یا کنونی، سروکار داریم. لذا همانطور که شما اشاره کردید، باید خیلی سریع به مواردی که به جایگاه حقوقی سازمان لطمه می‌زند، عکس‌العمل نشان دهیم و این کار از طریق تکذیبیه‌ها صورت می‌گیرد. ان شاءالله همیشه آنلاین باشیم تا جلوی افرادی که به دنبال تشویش اذهان عمومی هستند، بایستیم.»


خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
18
7
بنظرم این خبر هدفمند بوده و در جهت تخریب آقای دکتر رفیعی پور باز نشر شده . دکتر رفیعی پور فردی درستکار و پاک دست می باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
بله ایشان انسانی پاک دست،مومن ،انقلابی و ولایت مدار هستند هرجا هستند آرزوی موفقیت دارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
2
17
دکتر رفیعی پور عزیز
این بیت شعر را همیشه بخاطر بسپارید:
تیری که از کمان برفت
دیگر نیاید به شست باز.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
بابا شاعر ! بابا پند زندگی بده ! ای فیلسوووففف!
خداییش همیشه که نمیشه به خاطر سپرد خیلی سخته ! تا هفته آینده کافیه استاد؟؟
گمنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
1
20
با احترام به همه مخاطبین عرض کنم که:
انتشار خبر حالا کذب یا غیر کذب هدفش ضربه زدن به مرغداران نبوده احتمالا
هدف این بوده: مقام مسئول چرا باید این خبر را منتشر کند؟
ما برای تولید خبر در سازمان دامپزشکی کشور جمع نشده ایم امنیت غذایی و سلامت غذا و حراست از ذخیره دامی کشور وظیفه ماست
یه بدعتی در دامپزشکی چند سالیست بنا نهاده شده که برخی دنبال دیده شدن هستند حتی کار به کوهنوردی و از اون بالا دست تکان دادن هم کشیده شده!
در دامنه همون کوه و در سطح شهر کشتار غیرمجاز دام انجام میشه!!!!!
واقعا خدا پدر سابقین دامپزشکی را بیامرزد که گمنام و بدون دوربین طاعون گاوی را ریشه کن کردند
م.س.م
|
United States of America
|
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
2
14
اتفاقا نه تنها ضربه ای به دامپزشکی نیست بلکه فرصت است.
شما با استفاده از همین موضوع (که برخی همکاران هم استفاده از آن را در برخی مرغداری ها تایید کرده اند)، فرصتی برای رایزنی و جزب اعتبارات برای ساخت و مدرن کردن آزمایشگاه های دامپزشکی دولتی، استخدام نیروی بیشتر جهت نظارت، تقویت امکانات لجستیکی ادارات و.. را دارید. ولی هر وقت هر اتفاقی می افتد مسئولین دامپزشکی در موضع دفاعی رفته و تهدید را بزرگتر میکنند بجای این که آن را به فرصت تبدیل کنند.
یکم از وزارت بهداشت یاد بگیرید.
یک رزیدنت خودکشی میکند، ۲۰ تا استان اعتبارات جدید برای رفاه و پشتیبانی میگیرند، ظرفیت ها را مدیریت میکنند و..
ما دامپزشکان به جای کاور کردن ضعیف بودن جایگاه و قدرت عمل، باید اتفاقا آن را نشان دهیم تا بتوانیم با کمک مسئولین بالادستی و افکار عمومی جایگاه متناسب را پیدا کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
عزیزم!
مقام مسئول باید بیاد بگه بله مصرف تریاک بود ولی ما برخورد کردیم!
مرغداری را پلمپ کردیم
پروانه را باطل کردیم و...
یا اون یکی گفته من از گوشتی که از این کشتارگاه بیاد نمی خورم(البته گفته نمی خرم!)
وظیفه شما حل مشکل است ..................
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
0
10
یک عده از درون سازمان دامپزشکی ریشه دامپزشکی را می زنند.کل کشور در جریان کشتارگاههای دام بناب و‌مراغه آذربایجانشرقی هستند که فاقد پیش سرد هستند اما پروانه برایشان صادر شده است و یحتمل اینجا سیبری است و نیازی نیست که گوشتها وارد پیش سرد شوند.وظیفه رسانه هاست که جهت جلوگیری از ابتلای مردم به تب کریمه کنگو وارد گود شوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
0
3
................................
همه ما دامپزشکان میدونیم تریاک در مرغداری ها مصرف میشه و آنهم بدلیل پنهان کردن علائم بالینی برخی بیماری ها و کاهش تلفات ه . همونطور که برای کنترل کووید هم مطرحه اما انتشار خبر وبعد تکذیبیه های متعدد کاررو بدتر کرده .ازاینکه بعنوان ناشناس مطلب رو نوشتم عذرخواهی میکنم . بیشترین نگرانی بنده ازباز نشر مجدد قسمت انتهای نوشتارم درخصوص تریاک هست والا ابایی از انتقاد به جناب دکتر رفیعی پور ندارم .دکترجان دوستت دارم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
ای کاش انتقادات رو حذف نمیکردین . هیچ جای انتقاد من توهین و افترا و اظهار خلاف نبود .
ناشناس
|
Switzerland
|
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
0
1
مصرف کننده گوشت مرغ را مصرف می کند نه مغز و خون مرغ را.بایستی کارشناسان و اساتید دانشگله ماندگاری مشتقات تریاک در عضله مرغ و آلایش خوراکی مرغ را بررسی کنند و مانند سایر داروها با تریاک برخورد شود.
یه بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
0
1
اگه لطف کنن به مرغها تریاک بدن وقتی ما مرغ میخوریم نعشه میشیم دلمون حال میاد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
0
4
به فساد در داخل بعضی از ادارات کل هم رسیدگی شود مثل اعمال طبقه شغلی خارج از قوانین و مقررات توسط معاون توسعه و رئیس اموراداری در حکم حقوقی خودشان
#دله دزدی ممنوع
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
0
0
خب وقتی که مرغدار خودش داره میگه دکتر ما در سالن های مرغداری مصرف میکنیم چرا باید کتمان کنیم که شیره تریاک مصرف نمیشه.
مسول فنی اصفهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
0
0
نقش مسول فنی بهداشتی دامپزشکی اینجا برجسته‌است
نظر شما
ادامه