کد خبر: ۶۶۴۹۳

حکیم مهر: نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی اظهار داشت: مواد مخدر هیچ تاثیری بر وزن مرغ و یا درمان بیماری‌های احتمالی نداشته و از طرفی هزینه مواد مخدر بسیار گزاف است و با توجه به اینکه هر مرغ در روزهای پایانی پرورش حدود ۴٠٠ سی سی آب مصرف می‌کند، اینکار دلیل عقلایی و توجیه فنی، اقتصادی و مالی ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، «حبیب اسدالله‌نژاد» نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی در پاسخ به این پرسش که آیا خبر دادن مواد مخدر به مرغ‌ها برای افزایش وزن آنها صحت دارد، گفت: مدت هاست که این خبر در رسانه‌های جمعی و فضای مجازی مطرح شده و قبلا توسط مراجع ذیصلاح و تشکل‌ها با صراحت تکذیب شده است.

  وی افزود: این خبر به هیچ عنوان نمی‌تواند با واقعیت همخوانی داشته باشد و برای نخستین بار این خبر در زمان ریاست «دکتر علیرضا رفیعی پور» در سازمان دامپزشکی کشور چند سال قبل بر سر زبان‌ها چرخید که ایشان همان زمان آن را تکذیب و یک موضوع را خنده‌دار و غیر قابل قبول عنوان کردند. باز پخش مجدد آن از سوی یک رسانه یا از روی ناآگاهی و ناشی‌گری بوده و یا شیطنت و جوسازی رسانه‌ای که در اینصورت نیازمند پیگیری و برخورد جدی هست.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه این موضوع به خبرسازی بیشتر شباهت دارد، افزود: این اقدام نمی‌تواند درست باشد چرا که مواد مخدر هیچ تاثیری بر وزن مرغ و یا درمان بیماری‌های احتمالی نداشته و از طرفی هزینه مواد مخدر بسیار گزاف است و با توجه به اینکه هر مرغ در روزهای پایانی پرورش حدود ۴٠٠ سی سی آب مصرف می‌کند، اینکار دلیل عقلایی و توجیه فنی، اقتصادی و مالی ندارد و مرغداران هم دارای دانش فنی هستند و می‌دانند نباید سرمایه‌های خود را دور بریزند.

 

خبرهای مرتبط
نظر شما
ادامه