کد خبر: ۶۶۲۴۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

حکیم مهر: رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت: بیماری تب مالت یک بیماری باکتریایی مشترک بین دام انسان است که از طریق ترشحات دام آلوده و محصولات لبنی به انسان منتقل می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، «دکتر کرمیان» گفت: بیماری تب مالت یک بیماری مزمن باکتریایی است که در مقابل سرما مقاوم است .

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیماری تب مالت از طریق بستنی قابل انتقال است، گفت: شهروندان باید دقت کنند بستنی سنتی را از مراکز معتبر تهیه و یا حتی الامکان از فرآورده‌های لبنی پاستوریزه استفاده کنند .

وی با اشاره به آغاز واکسیناسیون دام سنگین علیه بیماری بروسلوز گفت: کار واکسیناسیون از نیمه شهریورماه آغاز شده است و تاکنون ۳ هزار و ۸۰۰ راس دام سنگین  واکسینه شدند .

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیماری تب مالت یک بیماری باکتریایی مشترک بین دام انسان است که از طریق ترشحات دام آلوده  و محصولات لبنی به انسان منتقل می‌شود گفت: این بیماری معمولا با درد مفاصل، تب و لرز و بدن درد خود را نشان می‌دهد و تا آخر عمر می‌تواند در بدن انسان باقی بماند .

کرمیان به خسارت این باکتری به گله‌های دام اشاره کرد و گفت: سقط‌های طوفانی یکی از نشانه‌های این بیماری است که در صورت واکسینه نشدن خسارت‌های فراوانی به دامداران وارد می‌کند .

وی گفت: کارشناسان دامپزشکی به صورت مستمر از واحد‌های صنعتی نمونه گیری می‌کنند و خوشبختانه  تاکنون در این واحد‌ها بیماری بروسلوز دیده نشده است .

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه افزود: طرح واکسیناسیون دام‌ها تا آبان ماه ادامه دارد و در این طرح    ۱۱  هزار گوساله و ۲۰ هزار گاو واکسینه می‌شوند .

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
0
1
وقتی همین دیشب بستنی سنتی خوردی و تیترو میبینی:))))
جانبخش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
0
0
چرا بامتخلف برخورد نمیشود و چرا مسول فنی مشترک لبنیاتی ها ندارند؟؟؟
نظر شما
ادامه