کد خبر: ۶۶۲۳۶

حکیم مهر: تمامی مراکز بخش خصوصی دامپزشکی از ابتدای وضعیت همه گیری بیماری کرونا در استان گیلان بدون وقفه و تعطیلی در فعالیت بودند تا مشکلی در زمینه درمان دام و نیز عرضه دارو و واکسنهای دامی بوجود نیاید. طی شش ماهه نخست سال جاری کارشناسان و بازرسان اداره دامپزشکی از تعداد 277 باب داروخانه دامپزشکی، 145 مرکز درمانی و مایه کوبی بخش خصوصی، 21 کارخانه و مرکز عرضه خوراک و دام، 8 شرکت توزیع استانی دارو و واکسن های دامی و481 واحد دامداری و مرغداری بازدید بعمل آوردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی دامپزشکی گیلان، «دکتر ساسان پشتیبان» رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی گیلان گفت: به منظور بررسی نحوه عملکرد  مراکز بخش خصوصی دامپزشکی در عرصه درمان و مایه کوبی دام ها و همچنین بررسی عملکرد مراکزی که در زمینه تولید، توزیع، عرضه و فروش داروهای دامی فعالیت می نمایند طی شش ماهه نخست سال جاری کارشناسان و بازرسان دامپزشکی از تعداد 277 باب داروخانه دامپزشکی، 145 مرکز درمانی و مایه کوبی بخش خصوصی، 21 کارخانه و مرکز عرضه خوراک و دام، 8 شرکت توزیع استانی دارو و واکسن های دامی و 481 واحد دامداری و مرغداری  بازدید بعمل آوردند.

وی اضافه کرد:  طی این بازدید ها به چهار مورد تخلف صنفی نظیر فروش غیر مجاز واکسن و دارو رسیدگی شده و متخلفین به مراجع ذیصلاح معرفی شدند.

وی همچنین اظهار داشت: با توجه به اینکه صنعت دام و طیور پس از صنعت نفت بزرگترین سرمایه ملی کشور محسوب می شود و حمایت از آن بر عهده سازمان دامپزشکی و دامپزشکان فعال در این عرصه میباشد، تمامی مراکز بخش خصوصی دامپزشکی از ابتدای وضعیت همه گیری بیماری کرونا در استان گیلان بدون وقفه و تعطیلی در فعالیت بوده تا مشکلی در امر خدمات رسانی به دامداران در زمینه درمان دام و عرضه دارو و واکسنهای دامی بوجود نیاید و متاسفانه دو نفر از دامپزشکان خوش نام و فعال بخش خصوصی نیز در اثر این بیماری فوت کردند.

 وی در پایان گفت: در استان گیلان تعداد 8 شرکت توزیع دارو و واکسن دامی، 56 درمانگاه عمومی و اختصاصی دامپزشکی، دو بیمارستان، 49 مطب تمام وقت، 66 مرکز مایه کوبی دام و طیور و همچنین 74 داروخانه دامپزشکی فعالیت می کنند.

 

نظر شما
ادامه