کد خبر: ۶۶۲۲۸
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر: مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی استان همدان از افتتاح و بهره‌برداری واحد صنعتی پرورش «الاغ» قهاوند در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «علی خدارحمی» اظهار کرد: در حال حاضر ساخت و ساز ساختمانی این طرح به پایان رسیده و متقاضی طرح در حال خریداری چهارپایان واحد خود از بندرعباس است .

وی با اشاره به ظرفیت ۷۰ رأسی واحد پرورش الاغ، تصریح کرد: این واحد پرورش الاغ قرار بر این بود که در هفته دولت سال‌جاری افتتاح و به بهره‌برداری برسد که به‌دلیل به طول انجامیدن خریداری چهارپایان واحد توسط مالک طرح بهره‌برداری آن به هفته دولت نرسید.

مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی استان همدان یادآور شد: واحد دیگر ۳۰ رأسی نیز در این رابطه در یکی از روستاهای شهرستان رزن به مرحله پروانه تأسیس رسیده و مالک آن پیگیر احداث طرح خود است.

خدارحمی با بیان اینکه تاکنون در سطح استان همدان دو مورد پروانه تأسیس صنعتی پرورش الاغ در استان صادر شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر صدور مجوز پرورش دام صنعتی و سنتی بر عهده نظام مهندسی جهاد کشاورزی بوده و امور دام به عنوان ناظر طرح به شمار می‌رود.

وی همچنین بیان کرد: در سطح استان همدان یک واحد سنتی ۱۵ تا ۱۸ رأسی نیز با کارت شناسایی روستایی در یکی از روستاهای فامنین در بحث پرورش الاغ یک سال پیش دارای فعالیت بوده است.

خدارحمی با بیان اینکه محصولات و فرآورده‌های پرورش الاغ مشتریان خاص خود را دارد، خاطرنشان کرد: این نوع از اشتغال از جمله شاخه‌های کمتر شناخته شده حوزه کشاورزی و دامپروری در کشور بوده که می‌تواند شاخه‌ای جذاب، پردرآمد و با توجیه اقتصادی بالا همراه باشد.

وی محصولات الاغ شیری را شامل پوست، شیر، عنبرنسارا، پنیر، روغن و ... دانست و تصریح کرد: در حال حاضر محصولات مهم الاغ شیری شامل عنبرنسارا و شیر با قیمت بالایی به فروش می‌رسد که این امر موجب آن شده این اشتغال و کاسبی جذاب یکی از شغل‌های پرسود برای کارآفرینان به شمار رود.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
0
0
فردا پس فردا این الاغ ها رو میدن به خورد مردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
0
0
بله. پوستشون رو میکنن
ا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
0
0
الاغ جانوری باهوش و در خورد و خوراک ونوشیدن لب پاکیزه وسواس دارد بنابراین فرآورده های آن بسیار سالمتر مفیدتر از فرآورده های نشخوار کنندگان که همه چیزخوارند وسوسک وملخ و مدفوع سگ گله را خورده و بیماری های خطرناک مانند کیست هیداتیک مرس شتری طاعون گاوی جنون گاوی کیست هیداتیک گوسفندی خونریزی دهنده کنگو و.و وهمگی میزبان کنه های بیماری زا که الاغ عاری از آن است.
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
0
0
باگرمایش زمین که یکی از مهم ترین آن ریشه در پرورش دام های نشخوار کننده دارد یا ایجاد گازهای گلخانه ای متان علاوه براین باپرخوری فزاینده ونابودی جنگل و مرتع و محیط زیست جانوران در شرف نابودی پیرهن خوردن موازنه زیست بوم و گسترش بیماری های واگیر مانند مرس یاکرونای شتری جنون وسل گاوی کیست هیداتیک گوسیفندی ناشی از بلعیدن مدفوع سگ گله و تب مالت ازشیر این دامها خونریزی دهنده کریمه وکنگو و میزبانی کنه های بیماری زا گوناگون و.و حالا با پرورش الاغ این جانور صبور و قانع وعاری از بسیاری از بیماری ها تنها باید در افزایش تولید شیر آن کوشید بازتولید نژاد برتر و بالاتر ازهمه با کشت گیاهان دارویی در کنار مزرعه پرورش الاغ شیری میتوان به ارزش خوراک آن و درنتیجه فرآورده های آن افزود و مهم تر از همه مراتع را از نابودی رهانید.
نظر شما
ادامه