کد خبر: ۶۶۱۰۱

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان همدان بهمراه مسئول حراست و رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد با دکتر کتابی فرماندار این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان همدان، «دکتر محمودرضا رسولی» مدیرکل دامپزشکی استان همدان بهمراه مهندس وحید توتونچیان مسئول حراست، مهندس حسین وثوقی کیا رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد با دکتر سعیدکتابی فرماندار این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار «دکتر کتابی» فرماندار شهرستان اسدآباد ضمن خیرمقدم و ابراز خرسندی از حضور مدیرکل دامپزشکی استـان همدان و هیأت همراه، وی را یکی از مدیران خوش نام، خوش سابقه مدیریتی و فعال سطح استان و کشور دانست و از اقدامات و عملکرد دامپزشکی در سطح شهرستان اسدآباد تشکر و قدردانی نمود.

در ادامه فرماندار شهرستان اسدآباد بااشاره به مساعی ارزشمند و بی دریغ مدیرکل دامپزشکی استان همدان و موافقت اداره کل دامپزشکی درخصوص استعلامات کشتارگاه طیور شهرستان، گفت: دامپزشکی یک سازمانیست دارای وظایف حاکمیتی و مسئولیت های شبانه روزی که با سلامت،اقتصاد و اشتغال مردم سروکار دارد.

وی در ادامه با اشاره به نقش مهم دامپزشکی در پیشگیری و کنترل بیماریهای دامی و طیور، افزود: امروز تأمین غذا و امنیت غذایی جامعه از محورهای اصلی توسعه ملی است و دامپزشکی در تأمین مواد غذایی و تضمین سلامت و بهداشت عمومی جامعه نقش بسزایی دارد.

در ادامه ای دیدار، دکتر محمودرضا رسولی مدیرکل دامپزشکی استان همدان ضمن تشکر و قدردانی از تعامل و حمایتهای ارزشمند فرماندار و مجموعه فرمانداری اسدآباد، از اشرافیت کامل وی به وظایف دامپزشکی و توجه ویژه به مقوله بهداشت و سلامت عمومی جامعه ابراز خرسندی نمود و افزود: دامپزشکی دارای وظایف متعددی است و یکی از زیرساختی ترین ادارات و تشکیلات در بحث اقتصاد و بهداشت و سلامت جامعه بشمار می رود.

وی در ادامه با بیان اینکه دامپزشکی سازمانی تعطیل بردار نیست،گفت: کار دامپزشکی بصورت شبانه روزی است و با توجه به وظایف استراتژیک دامپزشکی و مراقبت فعال از بیماریهای دامی و زئونوز و همچنین نظارت و کنترل بهداشت عمومی جامعه، توقف یک لحظه فعالیت های دامپزشکی، حق الناس ایجاد می کند.

در ادامه دکتر محمودرضا رسولی مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به اینکه از دیرباز به کلیه مسائل شهرستان اسدآباد اشرافیت داشته و پیگیری امورات این حوزه در اولویت قرار دارد، گفت: کشتارگاه طیور شهرستان اسدآباد با وجود مشکلات زیادی که داشت، در راستای کمک به رونق تولید، اقتصاد و اشتغال و تحقق اهداف کلی موجود، حدود دو ماه پیش موافقت دامپزشکی اعلام شده است.  

در ادامه این دیدار مهندس حسین وثوقی کیا رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد بااشاره عملکرد مثبت و رو به رشد این اداره بویژه در حوزه فنی، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون میزان 160 هزار رأس دامهای سبک و سنگین علیه بیماریهای دامی و مشترک نظیر: تب مالت، پی پی آر، شاربن، آبله و... تحت پوشش واکسیناسیون قرار  گرفته است و در حوزه نظارت و بازرسی بهداشت موادخام دامی با تشکیل اکیپ های بازرسی در قالب دو شیفت کاری صبح و بعدازظهر، بیش از 500 مورد بازرسی از اماکن تولید، توزیع و عرضه فراورده های خام دامی صورت پذیرفته است.

 

نظر شما
ادامه