کد خبر: ۶۶۰۸۸

دو شرکت قرارداد همکاری امضا کرده اند تا ناگت ماهی تولید کنند که از سلول های کشت شده این حیوان در آزمایشگاه ساخته می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، به زودی ناگت ماهی تولید شده در آزمایشگاه وارد سوپرمارکت‌ها می‌شود. در همین راستا شرکت «بردز آی» (Birds Eye) تصمیم دارد این غذای دریایی را به شکل سلول‌های آزمایشگاهی کشت کند.

شرکت مذکور برای توسعه غذاهای دریایی به جای صید از دریا با همکاری کمپانی آمریکایی «بلونالو» از سلول‌های آزمایشگاهی استفاده می‌کند.

در حقیقت این طرح به «نومد فودز»، متعلق به شرکت مادر «بردز آی» است که تصمیم دارد مواد غذایی دریایی آزمایشگاهی را به طور تجاری ارائه دهد تا از تقاضای روزافزون برای مواد غذایی و حفاظت از محیط زیست پشتیبانی کند.

«بردز آی» و «بلونالو» طی پروژه همکاری خود تحقیقاتی در خصوص بازار و چشم انداز مشتری انجام می‌دهند تا مشخص شود در چه مواردی به اجازه از رگولاتورها نیاز است و همزمان درباره کسب و کارها و محصولات جدید برای بازارهای اروپایی بررسی‌هایی انجام دهند.

فرایند توسعه یافته در شرکت کالیفرنیایی بلونالو شامل ایزوله سازی سلول‌های زنده ماهی از ماهیچه، چربی و بافت‌های متصل کننده بدن حیوان است. در مرحله بعد مواد مغذی به سلول‌ها افزوده می‌شود و آنها تحت مراقبت قرار می‌گیرند تا تکثیر شوند.

سپس سلول‌ها با کمک ذراتی که به طور معمول در صنعت مواد غذایی به کار می‌روند، به شکل مواد غذایی دریایی در می آیند. در این فرایند هیچ دستکاری ژنتیکی انجام نمی‌شود.

بلونالو هم اکنون مشغول توسعه چند محصول دریایی است که به طور مستقیم از سلول‌های دریایی ساخته می‌شوند. این شرکت برای تولید محصولات روی گونه‌هایی از ماهی تمرکز می‌کند که به طور معمول وارداتی هستند، پرورش آنها فرایند دشواری است، ماهی‌هایی که صید آنها فراتر از حد معمول است یا به طور معمول در بدن آنها آلاینده‌های محیطی بیشتری وجود دارد.

این شرکت پیش از نومد فود با شرکت‌هایی در کره جنوبی، ژاپن و تایلند نیز قرارداد همکاری امضا کرده است.

منبع: دیلی میل


نظر شما
ادامه