کد خبر: ۶۶۰۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

ورزش و تفریح عجیب "درگیری قوچ‌ها" در تونس با اعتراض فعالان حقوق حیوانات همراه شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، پرورش قوچ برای مبارزه در تونس قانونی است. قوچ‌های قهرمان تا 7 هزار دلار قیمت دارند.

بوی نامطبوع فضولات قوچ و گاو از کوچه پس کوچه های شهر محمدیه تونس در 15 کیلومتری جنوب غربی پایتخت می‌پیچد. در انبارهای این شهر که دارای ساختمان‌های ناتمام و خیابان‌های بدون نام است، قوچ‌ها برای پرورش و مبارزه نگهداری می‌شوند.

خیلی از این مبارزه‌ها قبل از مراسم عید قربان بین قوچ‌ها برگزار می‌شود. خیلی‌ها برای دیدن مبارزات این قوچ‌ها جمع می‌شوند و این مبارزات را از نزدیک تماشا می‌کنند و به همین خاطر است که قیمت قوچ های برنده تا حد زیادی بالا رفته است.

در تونس قوچ‌هایی که برای مبارزه استفاده می شوند، کشته نمی‌شوند مگر اینکه در یک مبارزه شکست بخورند. در عین حال، صاحبان آنها می‌توانند به اندازه حداقل حقوق ماهانه تونس حدود 420 دینار (152 دلار) برای تغذیه آنها هزینه کنند.

مبارزه بین قوچ‌ها از چند دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد و حیوانات دائماً سر یکدیگر را می‌زنند تا یکی از آنها سقوط کند یا مجروح شود.

داور اغلب در محل انتخاب می‌شود و هیچ قواعدی در مسابقه وجود ندارد، جدا از اینکه مطمئن شوید هر قوچ دارای فضای دویدن برابر است.

اگرچه فعالان حقوق حیوانات بارها خواستار جرم انگاری این ورزش شده‌اند. طبق مواد 315 و 317 قانون مجازات تونس، یک نفر می‌تواند به دلیل سوء استفاده از حیوانات اهلی به 15 روز حبس و 4.80 دینار (1.70 دلار) جزای نقدی محکوم شود.

منبع: استار


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جانبخش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
0
0
اه
نظر شما
ادامه