کد خبر: ۶۶۰۴۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
وزیر جهاد کشاورزی:
«سیدجواد ساداتی‌نژاد» افزود: یکی از پیشنهادها این است که برای شروع با ایجاد یک معاونت با این عنوان در وزارت جهاد کشاورزی بتواند فعالیت خود را آغاز کند ...
 

حکیم مهر: وزیر جهاد کشاورزی گفت: این وزارتخانه به زودی لایحه‌ای برای احیای جهاد سازندگی در راستای توسعه پایدار روستایی و حمایت از تولید در این مناطق به دولت تقدیم می‌کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «سیدجواد ساداتی‌نژاد» در حاشیه بازدید از باغ ۴۰۰ هکتاری گل محمدی در برزک کاشان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به دستور رییس جمهوری مبنی بر احیای جهاد سازندگی و مدیریت یکپارچه در روستاهای کشور به زودی در وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی به منظور تحقق این مهم با مدیریت مناسب برای حمایت از تولید روستاها با تقدیم لایحه‌ای به دولت پیشنهاد و اجرایی شدن آن مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: یکی از پیشنهادها این است که برای شروع با ایجاد یک معاونت با این عنوان در وزارت جهاد کشاورزی بتواند فعالیت خود را آغاز کند تا ایجاد ساز و کار قانونی آن در قالب سازمانی که چندین دوره در مجلس شورای اسلامی با ارایه طرح‌هایی در این خصوص و عنوان‌های مختلف بوده است بتواند یک ساماندهی مناسبی را در این حوزه عملیاتی کند.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه روستاها کانون‌های تولید کشاورزی در کشور و نیازمند حمایت جدی هستند، تاکید کرد: در صورتی که روستاها به عنوان کانون تولید کشاورزی حمایت نشوند مهاجرت از این مناطق رشد پیدا می‌کند.

سادتی‌نژاد با بیان اینکه یکی از دلایل مهاجرت از حوزه‌های روستایی در سال‌های اخیر ادغام وزارت جهاد سازندگی با وزارت کشاورزی، کاهش حمایت از حوزه تولید و توجه کافی به روستاها بوده است، یادآور شد: در برهه کنونی نیز با توجه به قانون‌های مختلف، حضور چندین دستگاه‌ در حوزه روستاهای کشور مشاهده می‌شود که سبب چالش توسعه پایدار روستایی با محوریت کشاورزی شده است.

وی درباره باغ ۴۰۰ هکتاری در منطقه برزک کاشان نیز با انتقاد از رها شدن ۱۴ ساله این طرح تولیدی که نتوانسته به اهداف مورد نظر برسد، تصریح کرد: هزینه‌هایی برای این باغ در این مدت و سال‌های مختلف صرف شده که اصلی‌ترین مشکل آن نبود مدیریت واحد در این عرصه ۴۰۰ هکتاری بوده‌ است.

وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: امروز با برنامه‌ریزی انجام شده مقرر شد جهاد سازندگی تا یک ماه آینده با کمک تعاون روستایی، شورای شهر برزک و کشاورزان مالک در این باغ مدیریت یکپارچه را مدنظر قرار دهد تا پس از آن وزارت جهاد کشاورزی تمهید و تسهیلات لازم را به زودی برای رفع مشکل‌های حوزه آبیاری این باغ در نظر بگیرد.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
0
8
الان دقیقا تکلیف این بچه یتیم چی میشه،فکر کنم بفرستنمون بهزیستی تا یک سرپرست خوب پیدا کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
1
1
فارسی را پاس بداریم بچه یتیم سر راهی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
2
7
ایشون هم که فعلا به فکر شهر خودشون هستن ظاهرا
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
0
2
با سلام، به نظر بنده این کار از دو حالت خارج نیست 1. یا آقای رئیس جمهور و مشاورانش سیستم اداری کشور و وظایف هریک از دستگاهها را نمی دانند 2. ویا آنها بر سیستم اداری و وظایف دستگاهها اشراف دارند با این کار عمدا می خواهند سرمایه های مادی و معنوی این مملکت را نابود کنند.
به هر حال به نظر بنده کاریست نابخردانه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
0
2
بوی نامطلوب زاوصاع جهان میشنوم.با ما میخوان چیکار کنند خدا میدونه.فقط به قول معروف تعداد مامورهاشون رو زیاد کنند ما توصف واینستیم ممنون میشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
1
3
بنابراین طرح موافقت نمیشه چون بارمالی بالایی داره
نظر شما
ادامه