کد خبر: ۶۵۹۸۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: رئیس دانشگاه آزاد در پاسخ به نامه رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن تاکید براینکه آزمون جامع دوره دکترای تخصصی بخشی از ارکان اصلی این مقطع تحصیلی به شمار می‌آید، گفت: حذف آن به معنای نقض جدی در صحت طی کردن این مرحله تحصیلی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «طهرانچی» رئیس دانشگاه آزاد طی نامه‌ای در  پاسخ به رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در خصوص رسیدگی به اعتراض دانشجویان نسبت به برگزاری حضوری این آزمون در شرایط کرونایی نوشت؛ آزمون جامع دوره دکترای تخصصی بخشی از ارکان اصلی این مقطع تحصیلی به شمار می‌آید که حذف آن به معنای نقض جدی در صحت طی کردن این مرحله تحصیلی است، بنابراین لغو آزمون میسر نخواهد بود.

«منادی سفیدان» رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ابتدای شهریور ماه در نامه‌ای به طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد خواستار بررسی نحوه برگزاری آزمون جامع دکتری و همچنین رسیدگی به اعتراض دانشجویان نسبت به برگزاری حضوری این آزمون در شرایط کرونایی شده بود.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر علیرضا منادی سفیدان

رئیس محترم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

بازگشت به نامه ۴۵۴۸۷ به تاریخ ۱۴۰۰۱۶/۱ درباره درخواست دانشجویان مقطع دکتری تخصصی (غیرپزشکی) مبنی بر لغو آزمون جامع دکترا و جایگزین کردن شرط معدل، توضیحاتی در این ارتباط ایفاد می گردد:

1. دانشگاه آزاد اسلامی از زمان شیوع ویروس کووید ۱۹ همواره ابلاغیه های ستاد مقابله با کرونا و دستورات این ستاد در حوزه آموزش عالی را با جدیت لازم اجرا کرده است.

۲. طی این مدت، دانشگاه برای بیش از یک میلیون دانشجو آموزش مجازی در ترم های تحصیلی اخیر برگزار کرده که در ترم گذشته سه میلیون کلاس نفر با موفقیت برگزار شده و با رضایت دانشجویان همراه بوده است.

٣. آزمون جامع دوره دکترای تخصصی بخشی از ارکان اصلی این مقطع تحصیلی به شمار می آید که حذف آن به معنای نقض جدی در صحت طی کردن این مرحله تحصیلی است، بنابراین لغو آزمون میسر نخواهد بود. همچنین آزمون جامع دانشجویان یک آزمون کیفی است که اساتید توان علمی دانشجویان را مورد سنجش قرار می دهند و این ارزیابی علمی از طریق دیگری امکان پذیر نیست. برگزاری آزمون جامع دوره دکترا به صورت مکتوب و شفاهی و طبق مقررات آموزش عالی کشور است و دانشگاه آزاد اسلامی خود را موظف به اجرای آن می داند.

۴. آزمون جامع دوره دکترای تخصصی در دانشگاه آزاد اسلامی به صورت استانی و با امکان شرکت دانشجویان در استان محل سکونت و اجرای طرح تعاون میسر شده است. بر اساس این طرح، اگر دانشجویی شهر محل زندگی با شهر محل تحصیلش متفاوت باشد، بنا به هماهنگی هایی که با معاونان آموزشی استان ها انجام شده، می تواند سؤالات را در شهر سکونتش پاسخ دهد تا در این شرایط کرونایی، نیازی به رفت و آمد دانشجویان نباشد. این آزمون با رعایت کامل و سخت گیرانه دستورالعمل های بهداشتی برگزار می شود و طوری برنامه ریزی شده که هیچ تجمعی در زمان برگزاری آزمون جامع صورت نگیرد.

۵. در حال حاضر آزمون جامع دوره دکترای تخصصی در چند استان برگزار شده است. البته برنامه‌ریزی های لازم برای برگزاری این آزمون با رعایت دستورالعمل های سخت‌گیرانه بهداشتی در سایر استان ها صورت گرفته است. لازم به ذکر است، از آنجایی که این آزمون یکپارچه نیست، لذا هیچ تجمعی نیز صورت نمی‌گیرد.

۶. قطعا استحضار دارید که در سال جاری و در اوج پیک پنجم کرونا، آزمون کارشناسی ارشد به صورت سراسری و حضور گسترده داوطلبان برگزار شد و البته ایرادی به نحوه برگزاری این آزمون هم وارد نشد، با این حال آزمون جامع دوره دکترای تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی در مقایسه با آزمون کارشناسی ارشد با جمعیتی بسیار کمتر و تحت شرایط ایمن و بهداشتی و اجرای طرح تعاون اجرا می شود.

۷. وظیفه اصلی و اساسی دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس قواعد و قوانین خود و آموزش عالی کشور، ارتقاء سطح علمی کشور است و اطمینان داده می شود که آزمون جامع دوره دکترای تخصصی به هیچ عنوان به صورت تجمعی برگزار نمی شود و دانشگاه در دوره کرونا همواره با رعایت پروتکل های سخت گیرانه چندین آزمون مختلف را برگزار کرده و به یاری خداوند آزمون جامع دوره دکترای تخصصی نیز به بهترین شیوه ممکن در دو هفته پایانی شهریور انجام خواهد گرفت.

در پایان از پیگیری مسئولانه جنابعالی به جهت رفع دغدغه دانشجویان گرامی تشکر کرده و از پروردگار متعال برای شما آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون مسئلت دارم.

محمدمهدی طهرانچی

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
0
2
از آقای دکتر منادی بعید است این درخواست را داشته است چون خود ایشان مگر واقف به امور نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
0
2
با سلام،از سردبیر محترم سایت حکیم مهر استدعا دارم موارد ۴و ۵ پاسخ آقای دکتر تهرانچی را بررسی و اعلام کنند.۱۹۶ نفر دانشجوی دکتری تخصصی دامپزشکی بالاجبار به صورت حضوری و فقط در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران در آزمون شرکت کردند.موارد ۳و ۴ کذب محض می باشد.لطفا صحت سنجی بفرمایید تا حقایق آشکار شود.
نظر شما
ادامه