کد خبر: ۶۵۹۵۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
 
 

کتاب راهنمای مصور گیاهان سمی برای اسب تالیف ساندراام برگر، آنتونی‌پی نایت با ترجمه دکتر امیر امیرخانی توسط انتشارات قفسه  و میعاد اندیشه در تیراژ 1000 نسخه در 230 صفحه  قطع وزیری و شابک 6-514-231-622-978 به صورت اطلس رنگی به چاپ رسید.

مسمومیت با گیاهان سمی در اسب ها یکی از پیچیده ترین و دشوار ترین تشخیص های دامپزشکی می باشد ، زیرا اغلب علایم همپوشانی بسیار زیادی داشته و از طرفی عدم دسترسی به تست های تشخیصی و امکانات درمان اورژانسی که در پزشکی محیا می باشد سلامتی و جان حیوان را به خطر می اندازد و در بیشتر مواقع دامپزشک بدون تشخیص دقیق عامل مسمومیت و فقط با درمان علامتی سعی در حفظ جان حیوان دارد .

بهترین راه برای جلوگیری از این مسمومیتها چه به صورت مواجهه تصادفی و یا مسمومیت عمدی شناحت گیاهان عامل مسمومیت اسب توسط دامپزشک و سوارکار ، مالک و کلیه علاقمندان است .

ایا تاکنون از خود پرسیده اید چه گیاهانی می تواند اسب شما را مسموم کند؟ آیا به گیاهان اطراف باشگاه سوارکاری و یا مسیر گشت آزاد خود نگاهی انداخته اید و می دانید چه خطراتی حیوان شما را تهدید می کند؟

هدف از ترجمه این کتاب فرهنگ سازی و آموزش گیاهان سمی برای اسب به کلیه علاقمندان به این حیوان زیبا و ورزش مفرح می باشد . در این کتاب گیاهان به 5 شاخه "درختان" ، "بوته ها ، درختچه ها" ، "سرخس ها و نخل ها" و "سبزه ها و دم اسبی ها" دسته بندی شده و به صورت کاملا مصور معرفی شده اند .

این معرفی به صورت نام های عام و علمی گیاه ، شرح دقیق شناسایی گیاه به همراه تصاویر گوناگون از برگ ، ساقه ، دانه ، گل و ...، پراکنش جغرافیایی و شرایط رویشگاه طبیعی گیاه ، نشانه های مسمومیت و اقدامات اولیه تا مراجعه به دامپزشک  و درمان پیشنهادی می باشد

شایان ذکر است نرم افزار هوشمند این کتاب به صورت رایگان جهت دانلود برای کاربران اندروید هم اکنون در دسترس است و امید است با استفاده از این نرم افزار علاوه بر آموزش و فرهنگ سازی ، در موارد مواجهه با گیاهان علاقمندان به اسب بتوانند ضمن شناسایی گیاه از مواجهه حیوان با گیاه سمی خودداری و یا در صورت مسمومیت حیوان سریع تر به دامپزشک مراجعه نموده و شرح حال دقیق تری ارایه نمایند .

مطالعه و همراه داشتن اپلیکیشن این کتاب به دامپزشکان و دانشجویان دامپزشکی علاقمند به طب اسب، مالکین، سوارکاران و کلیه علاقمندان به ورزش سوارکاری توصیه می شود.
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
0
5
اپلیکیشن را از کجا می توان دانلود کرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
بازار و مایکت
نظر شما
ادامه