کد خبر: ۶۵۴۱۷
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان دامپزشکی گلستان گفت که مزارع پرورش میگوی گمیشان واقع در غرب استان تا زمان برداشت محصول تحت نظارت دامپزشکان قرار دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر شاپور فکوری» روز شنبه اظهار داشت: سایت فعال مزارع پرورش میگو گمیشان به طور کامل تحت کنترل بوده و به جز کارگران، از ورود سایر افراد به این محدوده جلوگیری می‌شود.

فصل رهاسازی بچه میگو در مزارع پرورشی گلستان میانه اردیبهشت تا میانه تیرماه و زمان برداشت محصول از شهریور تا میانه مهر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۷۴ مزرعه پرورش میگو با رها سازی بیش از ۱۳۷ میلیون قطعه در سطح هزار و ۲۵۰ هکتار در سایت گمیشان وجود دارد .

به گفته وی پیش بینی امسال رهاسازی بچه میگو در سطح ۵۰۰ هکتار از مزارع پرورش گلستان بود .

پیشتر سیدجواد قدس‌علوی مدیرکل شیلات گلستان گفته بود : پیش بینی می‌شود امسال هزار و ۵۰۰ تن میگو تولید و روانه بازارهای داخلی و خارج از کشور شود.

تنها مرکز پرورش میگوی شمال کشور در پنج کیلومتری ساحل گمیشان قرار دارد که از یک دهه پیش با استفاده از آب دریای خزر فعال است.

بر اساس مطالعات صورت گرفته شیلات گلستان، با بهره برداری از مجموع ۲ فاز در مجتمع میگو گمیشان به مساحت ۱۰ هزار هکتار و طی برنامه‌ای تا افق ۱۴۰۴، سالانه افزون بر ۱۷ هزار تن میگو در این استان تولید و بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری خواهد داشت.

تا قبل از شیوع ویروس کرونا، کشورهای چین، ویتنام، امارات، هنگ کنگ، عمان و اسپانیا، عمده مقصد صادرات میگوی استان گلستان بودند.

سال قبل ۱۹۴ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم از میگوی تولید شده گلستان به کشورهای چین، امارات و عمان صادر شده بود.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
1
2
دقیقا به همین خاطر تولیدشون بسیار کم و نامرغوبه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
اتفاقاً تحت نظارت یک دکتر دامپزشک است.
فقط یکی، به همین خاطر سایت پاکیزه از لکه سفید با کمبود نظارت درگیر شد و...
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
0
3
باسلام... چه کنترلی آقا..ورود و خروج آزاد... کارگران استخرها و مدیران شون با هم شبها در محیط استخرها رفت و آمد دارن... غذا بدون مجوز به سایت میاد و می رود.. آرتیمی پرورش داده می شه... . متاسفانه مرکز تکثیر میگو که توی سایت گمیشان هفته پیش در اثر یک بیماری معدوم شد... بقیه استخرها که از این مرکز و یا مراکز آلوده جنوب منتقل کردن بعد رفتن دنبال مجوزشون و به راحتی بدون طی چیزی مجوز گرفتن چون لارو آمده بوده داخل استخر ها .. . ما که استخرهای پرورشمون تمام موارد بهداشتی رو رعایت کردیم در معرض خطریم... دکتر مسول فنی سایت هم که سرقفلی شده و بعنوان شریک استخردارها پشت پرده در حال پرورش هست... اگه ما دچار تلفات بشیم مسولیت تمامی هزینه هایمان با دامپزشکی خواهد بود...
خواهش می کنیم با این همه هزینه ها به فکر ما تولید کننده ها باشید و شعار ندهید... و فقط عمل کنید..
نظر شما
ادامه