کد خبر: ۶۵۳۷۸
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: از ۶ گروه آزمایشی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰، زنان در 5 گروه آزمایشی "علوم انسانی"، "علوم پایه"، "کشاورزی و منابع طبیعی" و "هنر" و "دامپزشکی" بیشترین شرکت کنندگان بودند و مردان فقط در گروه "فنی و مهندسی" با کسب ۷۳ درصد بیشترین متقاضی را داشتند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ از صبح امروز چهارشنبه ششم مرداد آغاز شد و به مدت سه روز ادامه دارد. در فرآیند برگزاری این آزمون ۶۰۰ هزار و ۳۱۹ داوطلب در ۶ گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی شرکت کردند.

در گروه علوم انسانی مجموعا ۴۰۸ هزار و ۷۲۲ کارت ورود به جلسه صادر شده است که ۲۳۴ هزار و ۹۶۰ نفر آن "زن" و مابقی "مرد" هستند. براین اساس، زنان با آمار ۵۷ درصدی بیشترین داوطلبان این گروه محسوب می شوند.

در گروه آزمایشی علوم پایه ۳۵ هزار و ۴۴۳ دواطلب شرکت کردند که ۲۴ هزار و ۸۳ داوطلب "زن" و  بقیه "مردان" هستند. در این گروه نیز زنان با ۶۸ درصد بیشترین داوطلبان هستند.

در گروه آزمایشی فنی و مهندسی ۱۲۵ هزار و ۸۱۶ داوطلب شرکت داشتند که ۹۱ هزار و ۶۴۴ نفر از این داوطلبان مرد هستند یعنی مردان با ۷۳ درصد بیشترین داوطلبان و متاقضیان ر شته های فنی و مهندسی در کشور محسوب می شوند.

در گروه آزمایشی کشاورزی و منابع طبیعی ۱۴ هزار و ۶۷۲ داوطلب شرکت داشتند که ۷۸۷۵ نفر آنها زن هستند. زنان با ۵۴ درصد حضور، بیشترین داوطلبان این گروه هستند.

در گروه آزمایشی هنر نیز از بین ۴۶ هزار و ۸۵۶ داوطلب ، زنان با ۶۴ درصد حضور، یعنی ۳۰ هزار و ۱۵۹ داوطلب بیشترین متقاضی محسوب می شوند.

و در نهایت در گروه دامپزشکی ۲۵۴۵ متقاضی ورود به دانشگاه ها در آزمون شرکت می کنند که ۱۶۳۳ نفر آنها یعنی ۶۴ درصد این داوطلبان زنان هستند.

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد دهه اول شهریور ماه اعلام شده و اسامی معرفی شدگان چند برابر رشته های خاص دهه دوم شهریور ماه و در نهایت نتایج نهایی اواخر مهر ماه بر روی خروجی سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد.

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
0
1
تعداد کم دامپزشکی از بازار این رشته خبر میدهد
عملا دیگه بازاری نیست
و با عذرخواهی از بانوان کشور ولی اکثر این خانم ها کلا همه دسته رشته ها به امید زندگی بهتر و احتمالا مجرد هستن که شرکت کردن وگرنه ادامه تحصیل داخل ایران اخرین هدف زندگیت میتونه باشه
متاسفانه
فرشاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
0
1
ای بندگان خدا برید دنبال کار و زندگی خودتون خودتون در چاله ندازید
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
0
0
خشکسالی های پی در پی و سیاست‌های وحشتناک ارزی و پولی دولت در کنار تحریم ها و تعداد زیاد فارغ التحصیلان وضعیت اشتغال در این رشته را بسیار تیره و تار کرده .دوستانی که برای ادامه تحصیل تشریف میآورند شرایط کار را هم در نظر داشته باشند .
موفق و موید باشید
نظر شما
ادامه