کد خبر: ۶۵۳۴۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
در دانشگاه واگنینگن هلند انجام شد:
یافته‌های مطالعه محققان دانشگاه واگنینگن هلند نشان می‌دهد که گربه‌های خانگی در انتقال سندرم حاد تنفسی ناشی از کرونا ویروس نقش دارند ...

حکیم مهر: مطالعه انجام شده توسط دانشمندی هلندی تأیید می کند که کروناویروس توسط گربه ها منتقل می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، یافته‌های مطالعه محققان دانشگاه واگنینگن هلند نشان می‌دهد که گربه‌های خانگی در انتقال سندرم حاد تنفسی ناشی از کرونا ویروس نقش دارند.

«دکتر خوزه گونزالس» سرپرست تیم تحقیق، در این باره گفت: «گربه های خانگی مستعد ابتلاء به عفونت کروناویروس هستند و با توجه به اینکه از نزدیک با مردم در ارتباط هستند، ارزیابی خطر بالقوه گربه‌ها برای انتقال این ویروس مهم است.»

داده‌های کلیدی جمع آوری شده از این مطالعات نشان داد که تعداد تولیدمثل کروناویروس در میان حیوانات به طور قابل توجهی بالاتر از ۱ بود که نشان می‌دهد گربه‌ها ممکن است در انتقال و نگهداری ویروس نقش داشته باشند.

البته تیم تحقیق می‌گوید که هنوز سوالات زیادی در مورد خطر انتقال ویروس از انسان به گربه و گربه به انسان باقی مانده است.

دکتر گونزالس افزود: «اطلاعات بیشتر در مورد انتقال ویروس در خانواده و داده‌ها در مورد میزان ویروس در محیط اطراف گربه‌های آلوده و هوای بازدم آنها می‌تواند گامی در جهت ارزیابی این خطرات باشد.»

انتقال کروناویروس از طریق گربه چیزی نیست که نادیده گرفته شود زیرا می‌تواند نقشی اساسی در شیوع بیماری داشته باشد.

منبع: مدیکال نیوز

 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
United States of America
|
۰۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
3
6
حکیم مهر، این ادعاها فقط جهت دامن زدن به این است که سگ و گربه خوب نیست و تهاجم فرهنگی به قولی نشود وگرنه از پایه بی اساس است. ما سالیان درازی است که با کرونای حیوانات زندگی کردیم که با کوید ۱۹ متفاوت است از پریتونیت گربه ها تا اسهال گوساله ها، کره اسبها و خوکها و سگها تا برونشیت ویروسی مرغها همه کرونا ویروس است پس شایعه نکنید و به شبه علم هم رو نکنید.
دامپزشک خصوصی
|
Germany
|
۰۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
3
5
کرونای گربه ها پریتونیت عفونی گربه ها نامیده می شود که محوطه شکمی و قفسه سینه گربه و نه انسان را درگیر‌می کند و از سال ۱۹۸۰ تا الان دامپزشکان در حال کار با این بیماری هستند. به جز آن برونشیت عفونی مرغها که بیماری ریوی و کلیوی است نیز کرونا ویروس است که باز فقط در مرغهاست. اسهال گوساله‌ها و کره اسبها نیز کرونا ویروس است. در سگها و خوکها هم بیماری دستگاه گوارش است. در موشها و خوکچه هندی نیز بیماری خونریزی دهنده و التهابی چشم است که هیچ کدام از اینها که ذکر شد قابل سرایت به انسان نیست زیرا در طول دوران بیست ساله کلمسین بودنم هزاران بار با این موارد مواجه شدم. تنها بیماری کرونا ویروس، سارس تنفسی شترها است به انسان قابل انتقال است. راجع به کویید ۱۹ هم اینقدر سرچ کردم که حد نداره و این بیماری هیچ دلیل محکمی از حیوان به انسان نیست.
سخن آخر: من نمی فهمم این همه تبلیغات گسترده سگ و گربه برای چی است؟ اگر کسی می داند لطفأ در جواب کامنت بنویسید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
4
2
چندتاکلینیسین وپت شاپ حاضرن همه کرونا بگیرن تا اونا کارکنن بخاطر همین واقعیت قابل انتقال بودن کرونا توسط حیوانات را انکارمیکنن
پرویزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
0
1
چنین مطلبی هیچ پایه علمی ندارد و تماما هدفمند و آلوده، چنانچه دارد اصل مقاله و نتیجه تحقیقات رو واژه به واژه بیاورید… متاسفم در دورانی که آموختن زبان انگلیسی بسیار آسان است و دسترسی به مقالات و منابع ممکن، بسیاری همچنان بازیچه ریای “شایعه پراکنان” و “داستان نویسانی غرض ورز” در لباس خبرگزاری میشوند…
نظر شما
ادامه