کد خبر: ۶۵۳۱۰

حکیم مهر: فرماندار حمیدیه از پیگیری برای پرداخت خسارت خشکسالی به دامداران و کشاورزان این شهرستان خبر داد و گفت: شرایط خشکسالی و تنش آبی به‌ وجود آمده در حمیدیه باعث از بین رفتن تعدادی از دام‌ها شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «شاهین هاشمی» اظهار کرد: دام‌ها و احشامی که آب مورد نیاز آن‌ها از حوضه آبی کرخه و کرخه نور تامین می‌شد، به دلیل تنش آبی و رهاسازی محدود آب از سد کرخه با مشکلاتی مواجه هستند.

وی افزود: البته با افزایش رهاسازی آب از سد کرخه در حال حاضر شرایط در حوضه رودخانه کرخه و کرخه نور بهبود پیدا کرده و جریان در این رودخانه‌ها مستمر شده و از این رو مشکل تامین آب دام‌ها و احشام تا حدودی مرتفع شده است.

فرماندار حمیدیه تصریح کرد: همچنین در حال حاضر با توجه به وضعیت آبی منطقه، ۱۷ تانکر در حال آبرسانی به روستاهای شهرستان حمیدیه برای تامین آب مورد نیاز دام‌ها و احشام هستند.

هاشمی عنوان کرد: بیشتر مسایل مربوط به تنش آبی و مشکل تامین آب دام‌ها و احشام در پایین دست رودخانه کرخه نور در بخش گمبوعه شهرستان حمیدیه وجود دارد و در تلاش هستیم تا این مشکلات را به کمک تانکرهای آبرسان و افزایش رهاسازی آب، حل کنیم.

وی افزود: مشکلات مربوط به تامین آب دام‌ها و احشام به ویژه در حوضه کرخه نور در حال برطرف شدن است، مگر اینکه جریان آب رهاسازی شده از سد کرخه مجددا کاهش یابد و یا قطع شود که قطعا این مساله برای دام‌ها در حمیدیه مشکل ساز خواهد شد.

فرماندار حمیدیه با اشاره به مصوبه دولت در خصوص پرداخت خسارت به دامداران و کشاورزانی که بر اثر خشکسالی متحمل ضرر و زیان شده‌اند، گفت: قرار است دامپزشکی و جهاد کشاورزی شهرستان مستندسازی‌های لازم در خصوص خسارت‌های وارده به دامداران و کشاورزان شهرستان را انجام دهند.

هاشمی عنوان کرد: شرایط خشکسالی و تنش آبی به‌ وجود آمده در حمیدیه باعث از بین رفتن تعدادی از دام‌ها شده است و در این زمینه پیگیر جبران خسارت‌های واردشده به دامداران هستیم.

 

نظر شما
ادامه