کد خبر: ۶۵۳۰۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
بر اساس رتبه‌بندی موضوعی ۲۰۲۱ شانگهای:
در این رتبه‌بندی، دانشگاه‌های گنت بلژیک، کشاورزی نانجینگ چین و دامپزشکی هانوفر آلمان به عنوان برترین‌ها و پس از آن به ترتیب دانشگاه کپنهاگ دانمارک، کالج دامپزشکی سلطنتی انگلستان و دانشگاه ادینبورگ انگلستان در رتبه‌های بعدی جای دارند ...

حکیم مهر: دانشگاه‌های گنت، کشاورزی نانجنیگ و دامپزشکی هانوفر بر اساس رتبه‌بندی موضوعی ۲۰۲۱ نظام ارزیابی شانگهای به عنوان برترین دانشگاه‌های دامپزشکی جهان شناخته شده‌اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسکانیوز، دانشگاه‌های در سراسر جهان هر ساله توسط نظام‌های رتبه‌بندی مختلف همانند شانگهای، سایمگو، لایدن و...  مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. رتبه‌بندی علمی دانشگاههای جهان (ARWU) اولین بار در ژوئن ۲۰۰۳ توسط مرکز CWCU، دانشکده آموزش تحصیلات تکمیلی (موسسه آموزش عالی سابق) دانشگاه جیائو تانگ شانگهای چین منتشر شد. نظام رتبه‌بندی شانگهای یک سازمان کاملاً مستقل در زمینه اطلاعات آموزش عالی فعالیت می‌کند و از نظر قانونی، تابع هیچ دانشگاه یا سازمان دولتی نیست

نظام رتبه‌بندی شانگهای از ۶ شاخص‌های عینی برای رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان در نظر گرفته است که از جمله آن می‌توان به تعداد فارغ التحصیلان و کارمندان برنده جوایز نوبل، تعداد محققان پر استناد دانشگاه براساس اعلام موسسه ارزیابی پژوهشگران پر استناد (Clarivate Analytics)، تعداد مقالات منتشر شده در مجلات Nature وScience، مقاله‌های نمایه شده دانشگاه‌ها در نمایه گسترده استنادی علوم، نمایه استنادی علوم اجتماعی و عملکرد سرانه یک دانشگاه اشاره کرد.

نظام رتبه‌بندی شانگهای در سال ۲۰۲۱، دانشگاه‌های جهان را در ۵۴ رشته از گروه‌های علوم طبیعی، مهندسی، علوم پایه، علوم پزشکی و علوم اجتماعی را رتبه‌بندی کرده است. سرانجام از میان ۴ هزار دانشگاه، بیش از ۱۸۰۰ دانشگاه در ۹۳ کشور و منطقه در این رتبه‌بندی قرار گرفتند. بر اساس دانشگاه‌های گنت بلژیک، کشاورزی نانجنیگ چین و دامپزشکی هانوفر آلمان به عنوان برترین دانشگاه‌های دامپزشکی جهان شناخته شده‌اند.

در جدول زیر برترین دانشگاه‌های جهان در رشته دامپزشکی آمده است:

خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
مجید
|
Australia
|
۰۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
0
3
جای دانشکده دامپزشکی واحد تورقوز آباد خالی است . خداییش کجای دنیا این همه مراکز مدرک فروشی وجود دارد
ناشناس
|
United States of America
|
۰۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
0
4
اگر رتبه بندی به چین باشه همه دانشکدهای خودش در رده اول تا سوم هستند. حاضرم شرط ببندم
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
0
1
منبع این خبر کجاست؟چون وقتی سرچ میکنی کلا با چیزی که حکیم مهر گفته متفاوته!
نظر شما
ادامه