کد خبر: ۶۵۳۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: مدیر کل دامپزشکی استان همدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵ کانون بیماری هاری در همدان شناسایی شده که دو مورد از آن ناشی از سگ بوده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر محمود رضا رسولی» صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیماری هاری از حیوان به انسان منتقل می‌شود اظهار داشت: در سال گذشته 7 کانون بیماری هاری در استان شناسایی شده که 5 مورد از آن مربوط به سگ بوده است.

وی با اشاره به اینکه هر سال شاهد حجم عظیمی از حیوان گزیدگی هستیم گفت: بیشتر این گزیدگی‌ها مربوط به حیوانان صاحب دار است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان به پدیده سگ‌گردانی اشاره کرد و افزود: امروزه به دلیل عدم رعایت الزمات بهداشتی و حقوقی، این پدیده تبدیل به یک معضل جدی شده است.

رسولی با بیان اینکه در کشور ما هنوز سگ گردانی جرم محسوب نمی‌شود، اظهار داشت: نگهداری از حیوانات خانگی الزامات فرهنگی، بهداشتی و اجتماعی دارد که توجه چندانی به آن نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه سگ گردانی نباید موجب ترس و اضطراب مردم شود، تصریح کرد: در کشورهای غربی اگر سگ به دیگران آسیب برساند، صاحب آن موظف به پرداخت خسارت به فرد آسیب دیده است.

مدیرکل دامپزشکی استان‌ همدان با بیان اینکه رها کردن فضولات حیوانات در معابر معضلات اجتماعی ایجاد می‌کند، اظهار داشت: نوعی انگل خطرناک از فضولات سگ به انسان منتقل می‌شود.

رسولی با تاکید بر اینکه باید برای ساماندهی سگ‌ گردانی تدابیری اندیشیده شود گفت: این موضوع به عنوان یک طرح در کمسیون مجلس در دست پیگیری است.

وی با بیان اینکه باید اماکن خاص برای گرداندن حیوانات خانگی در نظر گرفته شود افزود: وظیفه دامپزشکی تامین بهداشت و رفاه حیوانات مطابق قانون است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با تاکید بر اینکه در سال گذشته 12 هزار مورد واکسیناسیون هاری در استان انجام شده است گفت: از ابتدای امسال تاکنون نیز 5 هزار و 400 مورد واکسیناسیون انجام گرفته است.

رسولی افزود: در حال حاضر 6 واحد درمانی برای دام‌های کوچک داریم که عملیات واکسیناسیون و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام انجام می‌شود.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
0
0
نمیدونم چرا اصولا اداره کل همدان فقط توی نخ تخلف و برخورد و این داستانهاست ! عبارت « هنوز جرم محسوب نمیشود » یعنی فرسنگ ها با نظر اکثریت مطلق جامعه دامپزشکی کشور فاصله دارید . دلتان لک زده که تخلف محسوب شود گویا .
به خدا استان پایتخت بروسلوز جهان هست . کار شما چیز دیگری هست برادر .
.................... . شما انجا هستید که امورات فنی دامپزشکی را انجام بدین و با تعامل با بخش خصوصی سلامت مردم را تضمین کنید . بد نیست یک بار هم یک پروتکول علمی برای کنترل بروسلوز در استان ارائه بفرمایید و از کوتاهی شما صدها مادر و نوزاد در استان آسیب نبینند
نظر شما
ادامه