کد خبر: ۶۵۳۰۶
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: دانشجوی مقطع دکتری حرفه‌ای رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با طراحی و ساخت دستگاه پرگنه‌شمار هوشمند از پایان‌نامه خود با نمره عالی دفاع کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنا، «محمدجواد روحانی‌فر» دانشجوی مقطع دکتری حرفه‌ای رشته دامپزشکی با راهنمایی «دکتر محمدحسین موثق» دانشیار بخش بهداشت مواد غذایی و مشاوره علی‌اکبر دادجویان استادیار گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر با طراحی و ساخت دستگاه پرگنه‌ شمار هوشمند از پایان‌نامه خود دفاع کرد.

روحانی‌فر در حاشیه مراسم دفاع خود در گفت‌وگو با خبرنگار آنا اظهار کرد: امروزه کیفیت بهداشتی مواد غذایی اهمیت فراوانی در تولید و مصرف آن دارد، یکی از روش‌های استاندارد برای تعیین کیفیت میکروبی تعیین بار میکروبی در مواد غذایی است.

وی بیان کرد: برای شمارش پرگنه‌های میکروبی از دستگاهی به نام پرگنه‌شمار استفاده می‌شود. با توجه به ماهیت زمان‌بر و یکنواخت شمارش‌ دستی، رویکردهای خودکار برای تسهیل این کار توسعه یافته است. این راه‌حل‌ها تصاویر گرفته شده از صفحات پلیت را پردازش می‌کنند و می‌توانند به سیستم‌های کاملاً خودکار و سیستم‌های نیمه خودکار تقسیم شوند.

دانش‌آموخته رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر مطرح کرد: در پایان‌نامه سعی شده است که دستگاه پرگنه‌شمار هوشمند طراحی و سپس با انواع محیط کشت‌ها و میکروب‌های شاخص در کنترل کیفیت میکروبی مواد غذایی مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بهبود نرم‌افزار مناسب و توسعه نرم‌افراز بر اساس نیازهای آزمایشگاهی در طول مطالعه انجام شد، ادامه داد: موضوع مطالعه در قالب پایان‌نامه مقطع دکتری حرفه‌ای رشته دامپزشکی به صورت میان‌رشته‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر طراحی شد.

روحانی‌فر افزود: با توجه به جست‌وجو در منابع در دسترس نمونه مشابه داخلی دستگاه پرگنه‌شمار هوشمند در کشور وجود ندارد و این دستگاه با یک پانزدهم هزینه مشابه خارجی طراحی و ساخته شده است.

به گزارش آنا، محمدجواد روحانی‌فر دانشجوی مقطع دکتری حرفه‌ای رشته دامپزشکی با راهنمایی محمدحسین موثق دانشیار بخش بهداشت مواد غذایی و مشاوره علی‌اکبر دادجویان استادیار گروه کامپیوتر واحد شبستر توانست از پایان‌نامه خود با نمره عالی دفاع کند.

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
1
4
باعث افتخار هستید، مانا و سالم باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
1
3
با سلام، سازمان دامپزشکی برای آزمایشگاههای ادارات آستانه و مرکز تشخیص عمده ای سفارش دهد، کار راه انداز است
سجاد فرخ پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
2
2
درود بر هم دانشگاهی گرامی باعث افتخارین یاشتسین ایران یاشاسین تبریز و یاشاسین شبستر
نظر شما
ادامه