کد خبر: ۶۵۲۹۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: ۳۳۹ قطعه مرغ غیر قابل مصرف انسانی با هوشیاری مسئول فنی مستقر در کشتارگاه از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه، خبر از مانع شدن مصرف ۳۳۹ قطعه مرغ غیر قابل مصرف به چرخه انسانی توسط مسئول فنی مستقر در کشتارگاه مرغ داد.

«دکتر یارویسی» معاون سلامت گفت: سلامت غذا نه تنها شامل سالم بودن اولیه غذا است بلکه شامل فراهم نمودن تمامی شرایطی است که مانع از آلودگی‌ های ثانویه یا تغییرات ناشی از فساد غذا در کلیه مراحل زنجیره تولید غذایی باشد.

وی عنوان نمود: از جمله مسئولیت‌ و وظایف متعدد و مهم دامپزشکی، نظارت بهداشتی بر تولید، فرآوری، نگهداری، حمل و نقل و توزیع فرآورده‌ های خام بامنشا  دامی می‌ باشد که در این راستا با هشیاری و احساس مسئولیت مسئول فنی و ناظر بهداشتی مستقر در یکی از کشتارگاه‌ های طیور استان در تاریخ ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۰ تعداد ۳۳۹ قطعه مرغ پس از بازرسی غیر قابل مصرف جهت مصارف انسانی شناخته و از چرخه خارج گردید.
به شهروندان عزیز توصیه میشود که با توجه به حاکمیت چتر دمای بالای هوا و سریع و الفساد بودن فرآورده‌ های خوراکی با منشأ دامی، به جهت عدم ابتلا به بیماری‌ های  مشترک انسان ودام وهمچنین مسمومیت‌ های غذایی، دقت لازم بعمل آید که تهیه وتامین این مواد در مراکز عرضه معتبر و مورد تایید دامپزشکی باشد.

در پایان معاون سلامت بیان نمود: همشهریان عزیز می توانند هرگونه گزارش، انتقاد و شکایت خود را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با ما در میان بگذارند.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
0
1
کار قابل ستایش و ستودنی مسول فنی بهداشتی بسبار عالی می باشد و قابل تحسینه.ماهم از این موارد بسبار داشتیم ولی دریغ از یک تشویق و اطلاع رسانی به حکیم مهر
دکتر پیریونسی مریوان
|
Switzerland
|
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
0
12
مسئولین فنی محترم کشتارگاە طیور با کار شبانە زندگی زناشویی و خانوادە و رفت و آمد و عیدها (عید قربان و رمضان و نوروز)و مراسمات اجتماعی رو از دست میدن ، باید همە جورە ازشون حمایت کنیم.
حداقل در محیط کار یک اتاق استراحت و امکانات رفاهی اولیە داشتە باشند.
نظر شما
ادامه