کد خبر: ۶۵۲۸۱

حکیم مهر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست دشتستان گفت: بارش نابهنگام تابستانی باعث شد دست‌کم هزار بچه ماهی در رودخانه حله تلف شوند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «طاهره موسوی» رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستان بیان کرد: ماموران یگان حفاظت این شهرستان در بازدید از رودخانه حله، بچه ماهیان تلف شده زیادی را دیدند که بررسی‌‌های اولیه نشان می‌داد علت مرگ و میر می‌تواند وقوع سیلاب در روزهای گذشته،انتقال ماهیان زیاد از مناطق بالادست رودخانه، گل آلود شدن آب و کمبود اکسیژن ناشی از آن همراه با گرفتار شدن ماهیان در لابه‌لای نیزار‌ها و چاله‌های آب باشد.

او ادامه داد: افزون بر این  در برخی از روزهای سال، افراد سودجو با کلرزنی و بستن قسمت‌هایی از رودخانه، دست به صید ماهیان می‌زنند.

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستان عنوان کرد: براساس مکاتبه با دامپزشکی شهرستان دشتستان و نظر کارشناسان محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، دست‌ِکم هزار بچه ماهی تلف شده است.

موسوی با تاکید بر همکاری تشکل‌های مردمی برای آموزش جوامع محلی، گفت: ضروری است وضعیت نیزارها و حاشیه و بستر رودخانه عبوری از شهر سعدآباد با همکاری شهرداری، شرکت آب و استانداری بوشهر برای کاهش مخاطرات از جمله مشکلات زیست محیطی، ساماندهی شود.

 
نظر شما
ادامه