کد خبر: ۶۵۲۸۰
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از پیشرفت ۸۵ درصدی ساخت آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی در شرق کشور خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر اصغرزاده» مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی  با اشاره به اینکه ۸۵ درصد پروژه آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی در شرق کشور اجرایی شده است گفت: با کمک سازمان دامپزشکی، ۱۵ درصد باقی مانده این پروژه به زودی انجام خواهد شد.

او افزود: با افتتاح آزمایشگاه شرق کشور، پایلوت مطالعاتی بیماری‌های دامی همچون شتر در خراسان جنوبی انجام خواهد شد.

اصغرزاده اظهار کرد: سازمان دامپزشکی کشور پارسال قول مساعد داده است که در صورت تکمیل شدن ساختمان این آزمایشگاه ۱۲ تا ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیزات این آزمایشگاه تخصیص دهد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه راه اندازی این آزمایشگاه می‌تواند کمک خوبی به توسعه صادرات خراسان جنوبی کند گفت: در آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور تمام بیماری‌ها به صورت تخصصی کنترل و بررسی می‌شوند.

او ادامه داد: این آزمایشگاه می‌تواند در زمینه کنترل بیماری‌های تخصصی دام، طیور، آبزیان و شتر بسیار تأثیر گذار باشد و به تأمین سلامت مردم کمک کند.

اصغرزاده با بیان اینکه حوزه دامپزشکی می‌تواند کمک کننده تجارت مرزی باشد، افزود: محصولات دامی که از کشور‌های همجوار وارد کشور می‌شود باید در بحث کیفیت و تأیید سلامت، مورد تأیید این آزمایشگاه قرار گیرد.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مطلع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
0
5
تا حالا 4 تا مدیر کل قول راه اندازی این پروژه را دادند!
همت و اراده برای جذب اعتبار در مسئولین وجود ندارد
با اطلاع عرض میکنم مقامات استان درگیر مسائل فوق العاده جزئی اند و البته از حل آنها هم عاجزند
اگر خواستید توضیح میدم خدمتتون
یا حق
دامپزشک دلسوز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
1
10
کاشکی سازمان دامپزشکی کمی با منطق در خصوص احداث چنین آزمایشگاهی عمل می نمود. بجای احداث چنین آزمایشگاهی در آن مکان که یکی از کم جمعیت ترین واحدهای دامی کشور را داراست و شائبه اینکه ریاست محترم قبلی سازمان و معاونت اداری سازمان از آن استان هست دلیل چنین تصمیمی است غیر از هدر رفت بیت المال در این وضعیت بحران اقتصادی کشور نتیجه ای نخواهد داشت بجای آن می شد تصمیمات عاقلانه دیگه ای هم گرفت و توسعه و تجهیز آزمایشگاههای استان های با تراکم زیاد واحدهای دامی مثل اصفهان آذربایجان غربی خراسان رضوی خوزستان و ... را مد نظر قرار می دادند. متاسفانه سیاسی کاری مانع توسعه کشور است. حکیم مهر عزیز لطفا سانسور نکنید .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
کاملا موافقم!
به جای تعیین آزمایشگاههای منطقه ای؛ اقدام به تاسیس آزمایشگاه می گردد که بسیار هزینه بر است. واقعا کارآیی این آزمایشگاهها چقدر است؟ چند نمونه در روز آزمایش می شود که نیاز به تاسیس آزمایشگاه مستقل داشته باشد؟ آیا نمی توان از آزمایشگاه دیگر بهره برد؟
همه ما مسئولیم و روزی باید جوابگوی تصمیمات خودمان باشیم، حتی اگر امروز کارهای ما مثبت جلوه کند و سازمان هر روز خبرهای استان ما رو در سایت خودش بولد کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
2
5
سازمان دامپزشکی این همه آزمایشگاه و تجهیزات ازمایشگاهی داره ولی متاسفانه بازخورد و برایندی ندارد و عملا همان ازمون Hi و ازمایشات خوراک دام و نهایتا ازمون pcr برای انفلوانزا تو ازمایشگاه ها انجام میشه که با امکامات موجود هم قابل انجام است چرا این همه هزینه برای کشور انجام می گیره کاش خروجی ازمایشگاهای دامپزشکی هم بررسی میشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
0
5
مگر آزمایشگاه خراسان رضوی برای شرق کشور کافی نیست که در جوار آن برای یک آزمایشگاه دیگر هزینه می شود و حالا هم برای توجیه آن ، از شتر استفاده می کنند.اگر نصف این هزینه برای تقویت پرسنلی و تجهیزاتی آزمایشگاه اداره کل خراسان رضوی هزینه شود بسیار منطقی تر و اقتصادی تر است. واقعا اتلاف این مبالغ هنگفت در این شرایط تقتصادی چه ضرورتی دارد؟
نظر شما
ادامه