کد خبر: ۶۵۲۱۸
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر: یک کارشناس حقوقی در باره نظر قانون نسبت به سگ گردانی توضیحاتی داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد مهاجری» یک کارشناس حقوقی درباره نظر قانون نسبت به سگ گردانی اظهار کرد: از جهت حقوقی اگر انسان یا حیوانی موجب آسیب به دیگری شود باید خسارت وارد شده جبران شود.

وی ادامه داد: در حوزه سگ گردانی هم از نظر حقوقی اگر جراحتی یا ضربتی  رخ دهد صاحب حیوان باید از طریق پرداخت دیه  اقدام به جبران خسارت کند  در صورت اثبات اینکه حیوان به دیگری صدمه‌ای وارد کرده باشد به موجب موادی از قانون صاحب حیوان مکلف به پرداخت دیه است.

این کارشناس حقوقی بابیان اینکه به موجب قانون سگ گردانی جرم نیست بیان کرد: بی ضابطه بودن یا عدم وجود قوانین در مورد نگهداری حیوانات خانگی و  سگ گردانی  موضوعی است که متخصصان و عموم مردم را آزارمی دهد.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
0
1
بازم ربطش به دامپزشکی چیه،میره تو قسمت حقوقی،ما موظف به تامین سلامت بخشی از بهداشت عمومی از طریق کنترل بیماریهای دام و طیور و حیوانات اهلی هستیم در هر صورت دخلی به ما نداره.صمن اینکه سگ یکی از عجیب ترین و عالی ترین مخلوقات مفید عالم هستی است و البته که نگهداری ان شرایط خاص خود رادارد و باید مدیریت شود که انهم به ما ربطی ندارد.این را بدین خاطر میگم چون در کلان شهر مشهد دامپزشکی را موظف به مبارزه با سگ گردانی کرده اند که حکیم جرات بیانش رو نداره و گویا مثل صدهزار مورد دیگر خط قرمز است ،ولی چنانچه حکیم جان لیست رئوس خطوط قرمز رو منتشر کنی ممنون میشیم چرا که خودمون خودسانسوری خواهیم کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
0
3
گوسفندگردانی و الاغ گردانی چطور؟ جرم است؟ چه فرقی بین حیوانات و دام ها هست؟ چرا حیواناتی که تولید کننده و مفید به حال صنایع غذایی هستند وجودشان در شهر جرم است ولی حیواناتی که فایده مستقیم و مهم و جدی ندارند بلکه مضر بر بهداشت و فرهنگ و روش زندگی هستند جرم نیست !
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
کی گفته سگ فایده ندارد؟ چندتا دوست داری برایت ردیف کنم؟ یعنی همه باید در خدمت شکم باشیم؟ مثلأ بز پرورش بدهیم. شما دوست داری برو همان کار را انجام بده ولی چرا فکر‌می کنی باید به من زور بگی که نباید با یک سگ همخانه باشم. شما نگه ندار ولی جرا به من میخواهی حرف زور بزنی؟ بله سگ‌ من عضوی از خانواده من است نه بخشی از سفره من، این خیلی با هم فرق می کنه هموطن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
1
0
برای هزار و یکمین بار
دوستان

ما دامزشک هستیم و کارتخصصی پزشکی انجام میدهیم.
ورود به مباحث حاشیه ای مثل سگ گردانی و ... به صلاح ما نیست و فقط شان دامپزشکی را مخدوش میکنه...
دامپزشک
|
United States of America
|
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
0
1
من دوتاش دارم. سگ زیباترین مخلوق خداوند و بهترین دوست انسان است. درضمن قوانین ضد سگ در ایران فراوان پیدا می شود ولی چرا آن را کسی نمی داند و حتی همین حکیم مهر هم جرأت بیانش را ندارد از سگ کشی گرفته تا کتک زدن مردم به جرم سگ داشتن تا جرم انگاری نگه‌داری سگ و غیره. حالا این سگ چه بدی به ما کرده که با آن چپ افتادیم نمی دانم.
نظر شما
ادامه