کد خبر: ۶۴۷۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان طبس گفت: سرمایه های دامی این شهرستان به دلیل خشکسالی، ۱۵ میلیارد و ۷۱۶ میلیون تومان خسارت دیده اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر محمدجلال هادیان»  رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان طبس در  بازدید میدانی از مناطق مختلف عشایری و روستایی این شهرستان با اشاره به اینکه ضرورت کنترل و مدیریت بحران خشکسالی در زمینه‌های بهداشتی دامپزشکی بسیار  حیاتی است، گفت: امسال بحران خشکسالی، ۱۵ میلیارد و ۷۱۶ میلیون تومان  به سرمایه های دامی خسارت وارد کرده است.

او افزود: با توجه به کاهش شدید بارندگی در سال آبی، خشکسالی شدید بر تمام مناطق شهرستان حاکم شده که این امر سرمایه‌های دامی منطقه را تحت تاثیر قرار داده است.

هادیان بیان کرد: افزایش بیماری‌های انگلی، بیماری‌های واگیر و مشترک، سقط جنین و کاهش باروری و کاهش تولید به علت سوء تغذیه و کاهش و ضعف سیستم ایمنی در دام‌ها قابل مشاهده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان طبس در جهت مدیریت بحران شدید عنوان کرد: حفظ سرمایه دامی و بهداشت نیاز به حمایت ویژه جهت تأمین سموم و دارو‌های ضد انگلی، مکمل‌های درمانی، واکسن‌ها و دارو‌های ویژه و تامین علوفه دامی جهت جلوگیری از سوء تغذیه شدید و خرید دام‌های مازاد دامداران و جلوگیری از ورود واسطه‌ها و ارائه تسهیلات بدون بهره جهت حفظ شرایط موجود دامداری‌ها و فراهم نمودن شرایط مناسب‌تر پرداخت خسارات بیمه دام لازم و ضروری است.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
0
0
علی رغم خشکسالی تو کشور شترهایی از قطر بدون طی تشریفات وارد ایران میشه تا علاوه بر انتقال بیماری ها مراتع رو هم داغون کنن .
نظر شما
ادامه