کد خبر: ۶۴۷۴۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه درحال حاضر افزایش قیمت مرغ گوشتی در بازار آزاد غیرقابل دفاع است، گفت: کم‌کاری‌هایی در زمینه ثبت هوشمند اطلاعات کشتارگاه‌ها و حوزه تولید مرغ گوشتی از سوی دولت و سازمان‌های ذی‌ربط صورت گرفته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «پرویز اوسطی» عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص اختلاف قیمت مرغ دولتی و آزاد در بازار، گفت: قیمت مصوب مرغ گوشتی در بازار افزایش نداشته و بر اساس گزارش‌های دریافتی از مسئولین ذی‌ربط در حوزه جوجه‌ریزی و تولید مرغ گوشتی مشکلی وجود ندارد.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تلاش شد تا با واردات تخم مرغ نطفه دار 135میلیون قطعه جوجه یک روزه در ماه تولید شود، ادامه داد: مقرر شده بود تا 15 خرداد کل کشتارگاه‌های مرغ گوشتی کشور به سیستم پرنده شمار تجهیز شوند تا اطلاعات کاملی از میزان ورود مرغ به کشتارگاه‌ها ثبت گردد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با اجرای سیستم پرنده شمار در کل کشتارگاه‌های کشور تمامی اطلاعات حوزه تولید مرغ به صورت هوشمند ثبت می‌شود، عنوان کرد: درحال حاضر افزایش قیمت مرغ گوشتی در بازار آزاد غیررسمی و غیر قابل دفاع است.

وی با اشاره به اینکه اعضای کمیسیون کشاورزی در هفته آتی جلسه‌ای را تشکیل می‌دهند تا دلایل فروش مرغ با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب را بررسی کنند، ادامه داد: کم‌کاری‌هایی در زمینه ثبت هوشمند اطلاعات کشتارگاه‌ها و حوزه تولید مرغ گوشتی از سوی دولت و سازمان‌های ذی‌ربط صورت گرفته است.

اوسطی با بیان اینکه متاسفانه سیستم تنظیم بازار محصولات در کشور هوشمند نیست و دلالان با کم فروشی و احتکار در این حوزه اختلال ایجاد می‌کنند، گفت: اصناف و وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه تنظیم بازار محصولاتی مانند مرغ کم کاری‌هایی داشته اند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی از مباحث اصلی در طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی، تنظیم بازار محصولات کشاورزی است و با سازو کارهای پیش بینی شده در این طرح می‌توانیم این حوزه را مدیریت کنیم و با اجرای آن مشکلات محصولات اساسی کشاورزی برای همیشه برطرف می‌شود.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعید
|
Bulgaria
|
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
0
2
این افا بجای تلاش جهت نصب قطعه شمار و فشار اوردن بر مسیولین فنی کشتارگاه ها یکم غیرت خرج بده حقوق ما رو که هر شب تا ۶ صبح بیداریم طبق تعرفه کنه مرغ نیست که نیست چرا تمام اتفاقاتو میخوان از سمت کشتارگاه شروع کنن
ناشناس
|
Australia
|
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
0
1
با نصب قطعهذشمار هیچ مشکلی حل نمیشه، ایشون چون خودشون کارمند جهاد یودن واقعیت رو کتمان میکنن نبود نطارت در جهاد کشاورزی و تصمیمات غیر کارشناسی و نهده هاییی که از جهایی به جز مقصد سر در میارن مشکل اصلی هست
نظر شما
ادامه